آریا بانو
مدیرکل امور زنان و خانواده استان تشریح کرد
جزئیات فعالیت مجمع مشورتی زنان خوزستان
دوشنبه 15 دي 1399 - 18:18:26
ایسنا - زنان
آریا بانو - ایسنا/خوزستان مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به نحوه فعالیت مجمع مشورتی زنان استان گفت: مجمع به عنوان یک الگوی مناسب برای استفاده از ظرفیت بالای زنان در پیشبرد اهداف حوزه بانوان کمک بسیاری می‌کند.

زینب پارسافخر امروز (15 دی‌ماه) در حاشیه اولین جلسه مشترک مجمع مشورتی زنان خوزستان، اظهار کرد: این مجمع به عنوان یکی از بسترهای تشکیلاتی که می‌تواند به حرکت بیشتر زنان کمک کند، تشکیل شده است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه از این مجمع به عنوان یک بازوی مشورتی استفاده خواهیم کرد، افزود: مواردی که مرتبط با بانوان است در پنج کمیسیون مشخص شده و هیات رئیسه مجمع، وظیفه تشکیل این کمیسیون‌ها را بر عهده دارد.
مشاور استاندار خوزستان در امور زنان و خانواده ادامه داد: کمیسیون‌ها گزارش‌های خود را به مجمع ارائه می‌دهند و سپس با تعامل میان کمیسیون‌ها و مجمع، طرح‌ها و برنامه‌ها در کارگروه زنان و خانواده مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.
پارسافخر افزود: برنامه‌ها و طرح‌ها پس از کارگروه زنان و خانواده، به شورای برنامه‌ریزی استان به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری، هماهنگی و نظارت بر برنامه‌های بودجه‌ای، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استان ارسال شده و روند کار ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه مجمع مشورتی زنان از کارگروه‌های تخصصی تشکیل می‌شود، بیان کرد: فعالیت‌های کارگروه‌ها کارشناسی‌شده هستند و اقدامات مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس برای اجرا، برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.
پارسافخر با بیان اینکه انتخاب بانوان حاضر در مجمع برخاسته از رای خود بانوان است، عنوان کرد: مجمع به عنوان یک الگوی مناسب برای استفاده از ظرفیت بالای خانم‌ها در پیشبرد اهداف حوزه بانوان کمک بسیاری می‌کند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان همچنین ابراز امیدواری کرد: با توجه به فعالیت مجدد مجمع شاهد افزایش مشارکت زنان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برنامه‌های توسعه‌ای استان در حوزه زنان و خانواده باشیم و از ظرفیت خانم‌ها بیشتر استفاده شود.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت شناسایی و معرفی ظرفیت‌های دختران و زنان در عرصه‌های مختلف گفت: امیدوار هستیم با فعالیت مجمع، زمینه استفاده از زنان در حوزه‌های مدیریتی به وجود آمده و از سرمایه اجتماعی جامعه زنان بیشتر استفاده شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/489727/جزئیات-فعالیت-مجمع-مشورتی-زنان-خوزستان
بستن   چاپ