آریا بانو
تزیینات زیبا برای جشن تکلیف
يکشنبه 14 دي 1399 - 00:13:58
آریا بانو - بیتوته / جشن تکلیف یکی از مراسم مذهبی است که برای دختران و پسران که به سن تکلیف رسیده اند، به اجرا در می آید.
تکلیف چیست؟
وقتى پسر یا دختر به سن معینى رسید و بالغ شد، به آنان «مکلف» گفته مى شود. کسى که به سن تکلیف مى رسد، انجام دستورهاى دینى بر او واجب می شود و باید به واجبات عمل کند و از آنچه خداوند ممنوع کرده (یعنى محرمات) بپرهیزد.
جشن تکلیف براى چیست؟
ما براى هر عید یا هر مناسبت خوب که از طرف پروردگار، نعمتى به ما رسیده باشد، جشن مى گیریم تا بدین وسیله سپاسگزارى و شکر و شادى خودمان را نشان بدهیم.
به تکلیف رسیدن، یک عید محسوب می شود، چون از نظر عقلى و جسمى به حدى رسیده ایم که خداوند به ما دستور مى دهد و ما خوشحالیم که خواسته ها و دستورهاى او را اطاعت کنیم و بنده شایسته او به حساب آییم و چه افتخارى بالاتر از این؟ ما با «جشن تکلیف»، نعمت هاى خدا را گرامى مى داریم و این روز بزرگ را که در آن به سن تکلیف رسیده ایم، به عنوان یک روز پرشکوه و خاطره اى به یادماندنى به یاد مى سپاریم.
چیدمان جشن تکلیف
سن تکلیف برای دختران مسلمان، در پایان 9 سالگی و آغاز 10 سالگی و برای پسران، پایان 15 سالگی و آغاز 16 سالگی می باشد. در مدارس کشور مراسم ساده مختلفی برای این روز برگزار می شود این جشن هر ساله برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی برگزار می شود. این جشن را هم می توانید در منزل برگزار کنید.خیلی از خانواده ها این روز را در خانه جشن می گیرند. این جشن در روز تولد او در سن بلوغ می گیرند یعنی دختران تولد 10 سالگی و پسران تولد 16 سالگی.
نحوه ی برگزاری جشن تکلیف :
برای برگزاری این جشن، مهمان هایتان را دعوت کنید. فرزند لباسی سفید و تمیز بپوشد.
برای جشن تکلیف تزییناتی خاص انجام بدهید که در ادامه نمونه هایی از آن ها را آورده ایم.
برای فرد مکلف هدیه تهیه کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/487851/تزیینات-زیبا-برای-جشن-تکلیف
بستن   چاپ