آریا بانو
مجوز های لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی چیست؟
پنجشنبه 11 دي 1399 - 14:54:47
آریا بانو - بازار /مجوز های لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی چیست؟
باتوجه به افزایش خرید های اینترنتی، تقریبا کسب و کاری نیست که به راه اندازی فروش اینترنتی فکر نکرده باشد، مهمترین اصل برای راه اندازی فروش اینترنتی، ساختفروشگاهآنلاین است، یکی از مسائل مهمی که موجب افزایش اعتماد خریدار آنلاین می شود دریافت مجوز های مرتبط با این حوزه است، در ادامه برخی از مجوزهای لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم.
لیست مجوزهای فروشگاه اینترنتی:
در مراحل اولیه برای ساخت فروشگاه اینترنتی نیازی به دریافت مجوز نیست اما در ادامه برای افزایش فروش و جلب اعتماد مشتریان بهتر است تا مجوز های مرتبط با آنرا دریافت نمایید.
مجوز نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد:
نماد اعتماد الکترونیک را می‌توان مهم‌ترین و اصلی‌ترین مجوز یک فروشگاه اینترنتی دانست. همانطور که از نام نماد اعتماد الکترونیک پیدا است، این نماد بمنظور، اعتماد کردن مشتریان جدید به یک فروشگاه اینترنتی، کسب می‌شود. اینماد نشان دهنده این است که کسب و کار شما زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت، احراز هویت شده است.

آریا بانو


مجوز رسانه‌های دیجیتال
گرفتن تایید برای دریافت مجوز در زمینه رسانه‌های دیجیتال به منزله‌ی فعالیت کردن در چارچوب فرهنگ دیجیتالی در سطح کشور است. برای دریافت مجوز در زمینه رسانه‌های دیجیتال باید به سایت saramad.ir مراجعه کنید. پس از مراجعه به این سایت، باید در آزمون شرکت کنید. در صورتی که نمره تاییدیه آزمون را کسب کردید، به کمیته ذی ربط ارجاع داده خواهید شد. در نهایت بعد از تاییدیه‌ کلی، مجوز 5 ساله به شما اعطا خواهد شد.
فروشگاه اینترنتی با درگاه پرداخت آنلاین
اگر فروشگاه آنلاین دارید، باید مجوز درگاه پرداخت آنلاین داشته باشید. توجه کنید که این مجوز برای فروشگاه اینترنتی فروش محصولات و خدمات باید دریافت شود. مجوز لازم برای درگاه پرداخت آنلاین به دو صورت پرداخت مستقیم و پرداخت واسط وجود دارد.
درگاه پرداخت مستقیم
برای دریافت مجوز درگاه پرداخت مستقیم نیاز است تا قراردادی را هم با بانک منعقد کنید. در این حالت کل تراکنش های مالی مستقیما به حساب شما واریز می شود.
درگاه پرداخت واسط
سرویس های آنلاینی در ایران تحت عنوان پرداخت یار هستند که توسط آنها می توانید بسرعت درگاه پرداخت را روی سایت تان فعال کنید، در این حالت تراکنش های حاصل از فروش وب سایت شما، بصورت غیر مستفیم به حساب شما واریز می شود، در این حالت شما بدون دردسر می توانید درگاه پرداخت آنلاین را ظرف 24 ساعت به سایت خود اضافه کنید.
مجوز نظام صنفی رایانه‌ای
کسب و کارهای اینترنتی بزرگ که در حوزه فعالیت‌های رایانه‌ای هستند، نیاز است تا مجوز نظام صنفی رایانه‌ای را دریافت کنند. علاوه براین، مدیر عامل شرکت حداقل باید دارای مدرک تحصیلات لیسانس باشد. هدف از دریافت این مجوز، دریافت تاییدیه از سوی نظام صنفی استانی است که مجموعه در آن در حال فعالیت است. لازم بذکر است دریافت این مجوز برای ساخت فروشگاه الزامی نیست.

آریا بانو


اخذ مجوز از اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی
پس از مدتی از شروع فعالیتتان بهتر است برای اعتماد سازی مشتریان، مجوزی از اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی تهیه کنید. مجوز اتحادیه به کاربران اطمینان می دهد که فروشگاه آنلاین شما دارای هویت است و چنانچه مشکلی پیش بیاید می توانند موضوع یا مشکل خود را پیگیری کنند همین امر موجب اطمینان و اعتماد کاربر می شود.
هزینه مجوز فروشگاه اینترنتی
هزینه لازم برای دریافت مجوز فروشگاه اینترنتی، مبلغی کمتر از500 هزار تومان برآورد می‌شود.

آریا بانو


راه اندازی کسب و کار اینترنتی را از کجا شروع کنیم؟
ساخت فروشگاه آنلاین، مطمئن ترین مسیر برای شروع کسب و کار اینترنتی است، چنانچه هنوز موفق به راه اندازی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی نشدید، همین الان می توانید فروشگاه اینترنتی حرفه ای خود را با فروشگاه ساز سی فایو راه اندازی نمایید.
تاکنون با سی فایو بیش از 132 هزار وب سایت ساخته شده، سی فایو بزرگترین سایت ساز ایران است که پشتیبان برندهای بزرگ ملی ایران همچون، پگاه، ایران خودرو و… است. با سی فایو می توانید یک فروشگاه آنلاین با امکانات کامل را ظرف چند دقیقه و چند ساعت راه اندازی کنید.
برای مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید
05138554460
see5.net

http://www.banounews.ir/fa/News/486233/مجوز-های-لازم-برای-ساخت-فروشگاه-اینترنتی-چیست؟
بستن   چاپ