آریا بانو
ابتکار: شهدا سپر دفاعی کشور هستند
چهارشنبه 10 دي 1399 - 15:51:09
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: الهام‌بخشی، وحدت‌بخشی، الگوسازی از ویژگی‌ها خاص شهدا است و از همه مهمتر اینکه شهدا سپر دفاعی کشور هستند.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در نشست هماهنگی کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» که با هدف تجلیل از 17 هزار زن شهید، جانباز و آزاده برگزار شد، مهم ترین بخش برای ادای دین به شهدا را برقرار ساختن ارتباط شهدا با نسل جوان دانست و گفت: نوع ارتباط و پیام ها باید تحول ساز، الهام بخش، امیدآفرین و انرژی مثبت باشد.
وی ‌با تاکید بر اینکه وقتی با یاد و خاطره شهدا و خانواده ای آنان پیوند برقرار می شود همه حس های منفی مانند دلگیری، ناامیدی و خستگی از بین می رود، تصریح کرد: یادآوری این ایثارگری ها و فداکاری ها آرامشی به جامعه منتقل می کند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: موضوع زنان در کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ ساز از این بُعد اهمیت دارد که قرار است اطلاعات مربوط به همه شهدای زن جمع آوری و معرفی شود به همین دلیل شناسایی چهره درخشان این زنان عزم ملی می طلبد.
ابتکار با تاکید بر اینکه این کنگره فرصتی برای تکمیل شدن اطلاعات است و عزم ملی می طلبد، خاطرنشان کرد: سیاستی که باید از سردار شهید سلیمانی آموخت این است که وظایف را بین همه توزیع و دنبال می کرد. بر همین اساس اگر استان ها هم بتوانند در معرفی و شناسایی کمک کنند می‌توان بانک اطلاعاتی بسیار خوبی داشت.
وی جلب همکاری دانشگاه‌ها در پژوهش ها و علمی شدن این کار را از دیگر اهداف کنگره عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم دانشگاه ها و مراکز مطالعاتی فعال ورود کنند که این حمایت و فعالیت استادنداری ها را می طلبد.
شهید سلیمانی انسجام ملی را تقویت کرد
ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی از ابعاد مهم این نشست، برگزاری آن در ایام شهادت سردار سپهبد سلیمانی است، درباره شخصیت این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یک چهره الهام بخش است که حس هویت و انسجام ملی را تقویت می کند. این کنگره هم باید حس هویت بخشی برای نسل جوان را دنبال کند؛ شاخصه هایی که شهدا داشتند و می توانند برای نسل امروز هم الگو باشند.
وی یادآور شد: منظور تقویت حس هویت اسلامی و ایرانی و در هر استان هویت قومی همان استان است. ضمن اینکه عنوان این کنگره هم از پیام های رهبر معظم انقلاب گرفته شده که به تاثیر فرازمانی‌ و فرامکانی شخصیت والای زن اشاره دارند.
ادای دین به شهدا با برقراری ارتباط با نسل جدید میسر خواهد شد
معاون رییس جمهوری، مهم‌ترین بخش برای ادای دین به شهدای زن را برقراری ارتباط با نسل جوان دانست و افزود: شخصیت شهدا، فرازمانی و فرامکانی و معنوی و قابل ارتباط گرفتن است.
وی تصریح کرد: نوع ارتباط و پیام ها باید تحول ساز، الهام بخش، امیدآفرین و انرژی مثبت باشد؛ این کار همکاری آموزش و پرورش، وزارت علوم و غیره را می طلبد. رسانه ها و سازمان های مردم نهاد هم حتما باید در کنگره نقش کلیدی داشته باشند.
نشست هماهنگی کنگره ملی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» با هدف تجلیل از 17 هزار زن شهید، جانباز و آزاده با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی و رییس ستاد کنگره با همت بنیاد شهید و معاونت امور زنان و خانواده در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده برگزار شد.
برچسب‌ها
شهدا معصومه ابتکار
پروندهٔ خبری
نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

http://www.banounews.ir/fa/News/485724/ابتکار--شهدا-سپر-دفاعی-کشور-هستند
بستن   چاپ