آریا بانو
​معاون امور اقتصادی وزارت تعاون در کهگیلویه و بویراحمد: برای اشتغال جوانان در استان باید به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی روی آوریم
سه شنبه 9 دي 1399 - 15:54:33
وزارت رفاه
آریا بانو - معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پروژه پتروشیمی گچساران با 1600 میلیارد تومان از منابع ریالی و 500 میلیون یورو از منابع ارزی برای اشتغال 300 نفر هزینه شده است که با این حجم از اعتبار می‌توان در حوزه‌ی اقتصاد، به‌ویژه صنعت گردشگری زمینه‌ی اشتغال بیشتری را فراهم کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، حجت الله میزایی با بیان این مطلب در نشست بررسی واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید شهرستان گچساران افزود: وجود ذخایر نفت و گاز مزیت بزرگ شهرستان گچساران است، اگر این ذخایر تا 20 سال آینده به اتمام برسد تکلیف چیست؟
وی اظهار کرد: به‌ازای هر فرصت شغلی در پتروشیمی گچساران 50 میلیارد تومان هزینه خواهد شد که این یک معادله نامأنوس است. اگر این 50 میلیارد تومان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و ... خرج شود، قطعاً اشتغال بیشتری می‌آفریند.
میرزایی با اشاره به صنایع پایین‌دستی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با نگاه توسعه‌ای، ملی و منطقه‌ای باید این واقعیت را پذیرفت که روزی منابع نفت و گاز به پایان می‌رسد و به منابع زیردستی و پایین‌دستی پتروشیمی روی خواهیم آورد.
وی تشریح کرد: وجود منابعی چون نفت، گاز، پتروشیمی ، فرصت بزرگ استان برای ایجاد اشتغال است. متأسفانه در بخشی از مناطق با وجود منابع بزرگ، هزاران نفر از جوانان تحصیل‌کرده‌ بدون مهارت در انتظار اشتغال هستند که از این نیروها حتی در مشاغل کوچک استفاده نمی‌شود.
میرزایی تصریح کرد: ایجاد اشتغال به آموزش و توانمندسازی نیروها و جوانان جویای کار نیاز دارد. در این زمینه طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در نظر گرفته شده که با به‌کارگیری کشت‌های نوین نظیر کشت گلخانه‌ای و استفاده از آن به‌جای کشت‌های سنتی، می‌توان در زمینه اشتغال گام مؤثری برداشت. علاوه بر این، با استفاده از منابع آب و خاک این شهرستان و استان می‌توان به کشت‌های نوین روی آورد و بر صنایع تبدیلی و فرآوری تمرکز کرد.
میرزایی یادآور شد: با توجه به اینکه 200 هزار تن گوجه در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود، می‌توان این محصول را به صنایع تبدیلی از جمله گوجه‌ خشک تبدیل و آن را به خارج صادر کرد. با بهره‌گیری از این صنعت می‌توان کشاورزی مدرن را در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران رواج داد.
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تشریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال نیاز به تسهیلات و اعتبار دارند که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. در زمینه خدمات درمانی نیز تا پایان سال 99 و یا درنهایت تا اردیبهشت سال آینده، پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی گچساران که تا کنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته به بهره‌برداری می‌رسد.
به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین این وزارتخانه (غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع، حجت میرزایی معاون امور اقتصادی و عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال ) در سفری دو روزه به منظور بررسی وضعیت طرح های اشتغالزایی ،سرمایه‌گذاری، وضعیت بیکاری، بازدید از پروژه های نیمه تمام استان به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.

http://www.banounews.ir/fa/News/484902/​معاون-امور-اقتصادی-وزارت-تعاون-در-کهگیلویه-و-بویراحمد--برای-اشتغال-جوانان-در-استان-باید-به-صنایع-پایین‌دستی-پتروشیمی-روی-آوریم
بستن   چاپ