آریا بانو
کودک و نوجوان/ «یک نخود سبز برای شش نفر» از مجموعه «خانواده باحال»
سه شنبه 9 دي 1399 - 13:38:20
آریا بانو - ایبنا /کتاب «یک نخود سبز برای شش نفر» نوشته ژان فیلیپ ارو وینی‌یو با ترجمه پرستو شجری از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد.
کتاب «یک نخود سبز برای شش نفر» عنوان هفتمین جلد مجموعه «خانواده باحال» نوشته ژان فیلیپ ارو وینی‌یو است که با ترجمه پرستو شجری از سوی انتشارات پیدایش برای نوجوانان منتشر شده است.
ژان فیلیپ آرو وینی‌یو (زاده 18 سپتامبر 1958) یک رمان نویس فرانسوی است. او به مجموعه Enquête au collège و Une famille aux خرده داستان‌های Oignons معروف است. او در میان شش پسر در خانواده فرزند دوم بود. وی در حالی که فعالیت خود را به عنوان معلم در سال 1989 آغاز کرد، اولین بار جایزه رومی را برای Le Rideau de Nuit دریافت کرد. از جمله آثاری که از ژان فیلیپ آرو وینی‌یو به فارسی ترجمه شده، عبارتتد از: مدرسه‌ شبانه‌روزی اشباح، املت شیرین، گیلاس روی کیک، سوپ ماهی قرمز و ...

آریا بانو


کتاب‌های مجموعه «خانواده باحال» درباره خانواده ژان‌ها است که 6 برادر هستند و داستان‌هایشان از خاطرات دوران کودکی، اتفاقات و ماجراهای روزانه یک خانواده باحال است؛ ‌اتفاقاتی بین شوخی و احساس.
در کتاب «یک نخود سبز برای شش نفر» ژان یک‌چیزی‌ها با ماجراهایی جدیدتر و خنده‌دارتر از شش‌جلد پیشین برگشته‌اند. آن‌ها هیچ‌فرصتی را برای شیطانی‌کردن از دست نمی‌دهند؛ یکی از کتابخانه جیم می‌شود، یکی داستان نصفه‌نیمه می‌نویسد، یکی برای انتقام دست به جادو و جنبل می‌زند. همگی‌شان هم با هم به شکار هایپرپلاس می‌روند. در این‌جلد از مجموعه مذکور، پای یک خانه‌درختی در میان است که بناست بزرگترها شب وحشتناکی را در آن بگذرانند.
«عملیات کتابخانه، کلوب یک‌نفره، سیرک بزرگ، بازیِ چشم‌ها بسته، روز مادر، روز مبارک مامانی!، تعطیلات درختی، شب رابینسون‌ها، تنبیه، یک‌شنبه خونین برای هایپرپلاس، پاپی‌ژان سپاسگزاریم!، انتقام مومیایی، تفریح شبانه در خانه ژان‌ها، یک نخود سبز برای شش نفر» عنوان‌های بخش‌های مختلف این‌ جلد هستند.
داستان این‌گونه آغاز می‌شود: «در شربورگ از روزهایی که مدرسه‌ها تعطیل‌اند واقعا متنفرم. پدر و مادر من ادم‌هایی نسبتا سخت‌گیرند. ژان-آ کلاس ششم است و من کلاس چهارم، ولی اجازه ندارم تنها به استخر برویم و یا در سینما فیلم‌های وسترن تماشا کنیم. بدتر از همه اجازه نمی‌دهند هروقت دل‌مان می‌خواهد با دوست‌مان بازی کنیم و یا حتی آن‌ها را به خانه دعوت کنیم. هرچه هم غر بزنیم و شکایت کنیم هیچ فایده‌ای ندارد...»
عنوان‌های 6 جلد قبلی این مجموعه عبارت بودند از: «خاگینه شیرین»، «پنیر پرنده»، «سوپ ماهی قرمز»، «تعطیلات شکلاتی»، «گیلاس روی کیک» و «یک خانواده پرتقالی».
نشر پیدایش، کتاب «یک نخود سبز برای شش نفر» را در 200 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 36 هزار تومان منتشر کرده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/484779/کودک-و-نوجوان--«یک-نخود-سبز-برای-شش-نفر»-از-مجموعه-«خانواده-باحال»
بستن   چاپ