آریا بانو
علاقه سردار سلیمانی به خانواده شهدا در یک نمایش
يکشنبه 7 دي 1399 - 17:05:54
آریا بانو - فارس / علی محمد رادمنش که نمایش «همه پسران من» را برای اجرا در بخش ویژه جشنواره سردار آسمانی تولید کرده است در گفت‌وگو با فارس گفت: این اثر نمایشی مهم‌ترین ویژگی سردار سلیمانی را که توجه به خانواده شهدا است نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه سرزدن به خانواده شهدا، سبک زندگی سردار سلیمانی بود اظهار کرد: خانواده‌های شهدا از دختران مدافعان حرم گرفته تا مادرانی که فرزندانشان را در جنگ از دست داده بودند، هیچگاه از محبت و توجه سردار سلیمانی بی‌بهره نمی‌ماندند و به همین دلیل خانواده‌ها و مادران شهدا علاقه و ارادت خاصی به سردار داشتند.
کارگردان نمایش «همه پسران من» افزود: سردار سلیمانی هیچگاه مادران شهدا را فراموش نمی‌کرد و به همین دلیل هم ارادت قلبی مردم به‌خصوص بومیان استان کرمان به سردار بسیار زیاد است و من از همین ویژگی برای تولید نمایش استفاده کردم.
وی با بیان اینکه در «همه پسران من» از بستر زندگی واقعی مادری که در استان کرمان چند فرزندش را از دست داده استفاده کرده گفت: عنوان این نمایش نیز براساس قصه دلتنگی مادر شهیدی که فایل صوتی آن در فضای مجازی منتشر شده و بعد متوجه می‌شود که فرزند دیگرش، سردار سلیمانی، که چهل سال به وی محبت کرده به شهادت رسیده، انتخاب شده است.
رادمنش تاکید کرد: این اثر نمایشی با استفاده از یک‌سری تکنیک‌ها در نمایش‌نامه‌نویسی و ساختار، باورپذیرتر شده است.
وی درباره شکل اجرایی این اثر نیز تصریح کرد: «همه پسران من» که نمایشی واقع‌گرایانه است با اجرایی به شکل کاملا ساده و صمیمانه و به همان سبک واقع‌گرایانه و روایی با مخاطبش ارتباط‌ برقرار خواهد کرد.
کارگردان «همه پسران من» درباره پیش‌بینی‌اش نسبت به بازخورد مخاطب از این اثر گفت: مردم به‌عنوان مدافع حرم همیشه پاسداری از مرزهای ایران را برعهده داشته‌اند و تاریخ‌ساز بوده‌اند و به همین دلیل هم ارادت زیادی به شهدا دارند و من فکر می‌کنم ارتباط خوبی با این نمایش برقرار کنند.
وی افزود: من معتقدم هرچه اجرای نمایش ساده و هنرمندانه‌تر باشد، مخاطب بیشتری جلب می‌شود و اثربخش‌تر خواهد بود.
دومین جشنواره سردار آسمانی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و به دبیری امیرحسین شفیعی در قالب سه بخش مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی، بخش صحنه‌ای و بخش خیابانی از 10 تا 15 دی‌ماه در کرمان برگزار می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/483189/علاقه-سردار-سلیمانی-به-خانواده-شهدا-در-یک-نمایش
بستن   چاپ