آریا بانو
گونه جدید کرونا در لیگ جزیره
شنبه 6 دي 1399 - 19:46:21
آریا بانو - ایرنا / باشگاه ولورهمپتون واندرِرز در تلاش برای محافظت از بازیکنان خود برابر گونه جدید ویروس کرونا، آنان و خانواده‌شان را از رفتن به فروشگاه‌ها برای خرید اقلام خوراکی منع کرد.
بدنبال شیوع گونه جدید ویروس کرونا در ماه دسامبر، بخش‌های اعظمی از انگلستان باردیگر در قرنطینه فرو رفته است.
دو باشگاه لیورپول و اورتون تنها باشگاه‌های حاضر در لیگ جزیره هستند که می‌توانند براساس مقررات محدودیتی جدید، از حضور هواداران خود در ورزشگاه خانگی بهره ببرند.
دیدار تیم‌های نیوکاسل و استون ویلا نیز به‌تازگی به دلیل شیوع کووید-19 در باشگاه نیوکاسل لغو شد و در نتیجه گرگ‌ها برای در امان نگه داشتن بازیکنان خود، اقدامات خاص خود را پیاده کردند.
«نونو اسپیریتو سانتو» سرمربی ولوز در ای‌ باره گفت: این اقدام برای حفاظت از خودمان است. از ابتدای پاندمی، کارکنان ما در آشپزخانه جعبه بزرگی را حاوی وسایل موردنیاز اولیه فراهم کرده و در دوران اوج پاندمی، همگی، از تمامی امکانات و وسایل و موا غذایی ضروری بهره‌مند بودند.
وی افزود: به محض بهبود شرایط، اعلام کردیم که بازیکنان می‌توانند به شخصه خریدهای خود را انجام دهند اما حالا شرایط تشدید شده و گونه جدید همه را نگران کرده و ما دوباره همان دستورالعمل‌ها را به مرحله اجرا گذاشتیم و براین اساس، بازیکنان و خانواده آنان برای خرید مواد غذایی به سوپرمارکت‌ها نمی‌روند.
«گابریل ژسوس» مهاجم باشگاه منچسترسیتی و «کایل واکر» مدافع این تیم، به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده و به همراه دو عضو کادرفنی این باشگاه همگی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.
بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان نگران هستند با توجه به ناشناخته بودن این ویروس، همه‌گیری احتمالی در سراسر جهان پیامدها و عواقب فاجعه بارتری در مقایسه با ویروس اصلی در جامعه جهانی به دنبال داشته باشد. از زمان اعلام تولید و توزیع واکسن برای کرونا، امیدها در سراسر جهان برای غلبه بر این ویروس افزایش یافت اما با کشف گونه جدید کرونا نگرانی‌ها در مورد تداوم شیوع کرونا در کشورهای مختلف افزایش یافته و حتی برخی نگرانند واکسن های تولید شده کرونا بر گونه جدید تاثیری نداشته باشد چون تولید آنها براساس ساختار ویروس اصلی بوده و گونه جدید ممکن است عملکرد و ماهیت ناشناخته‌ای در خود پنهان کرده باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/482352/گونه-جدید-کرونا-در-لیگ-جزیره
بستن   چاپ