آریا بانو
فرهادی‌زاد:فدراسیون‌ها به‌سوی استفاده بیشتر از ظرفیت زنان حرکت می‌کنند
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 14:45:19
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- معاون امور زنان وزارت ورزش و جوانان، گفت: در ارزیابی فدراسیون‌ها توجه به بحث زنان برای برآورد اعتبارات فدراسیون‌ها مورد توجه قرار گرفت و نشان داد که فدراسیون‌ها در این مسیر حرکت خوبی داشته‌اند.

به گزارش ایرنا؛ «مهین فرهادی‌زاد» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری خود، اظهار داشت: مسابقات لیگ‌های هندبال، والیبال، بسکتبال و بدمینتون فعال شده است. ورزشکارانی که سهمیه دارند هم، تمرینات خود را انجام می‌دهند. آخرین نفر حمیده عباسعلی است که شرایط خوبی دارد و به‌زودی تمرینات را آغاز می‌کند. در برخی رشته‌ها مثل تنیس روی میز امید به کسب سهمیه داریم. ندا شهسواری و شیما صفایی امیدهای دریافت کسب سهمیه هستند و تمرینات و اردو را به زودی آغاز می‌کنند.
وی گفت: در دوومیدانی کمیته بانوان راه‌اندازی شده است. فرزانه فصیحی برای اردو و کسب سهمیه به خارج از کشور اعزام شده و تمرینات خود را شروع کرده است. وی برای 100 متر تلاش می‌کند و امیدواریم شرایط کسب سهمیه را داشته باشد. نفرات جوان ما در دوومیدانی رکوردهای خوبی زدند. هرچند این رکوردها به المپیک نزدیک نیست، اما اینها جوانانی هستند که باید روی آنها کار شود.
معاون وزارت ورزش تصریح کرد: در بدمینتون ثریا آقایی از شانس‌های ما بوده و ناامید نیستیم. تکواندو نیز به دنبال کسب آمادگی برای دختران ملی‌پوش است. به اندازه همین تعداد سهمیه که گرفتیم، هنوز شانس کسب سهمیه وجود دارد. در پارالمپیک نیز شرایط بسیار خوبی وجود دارد. همچنین تیراندازی چهار سهمیه در دختران دارد. خوشبختانه الهام هاشمی با حمایت دادگر در تیم ملی حاضر است و از اینکه ورزشکاران در کنار مربی و حمایت فدراسیون با آرامش به تمرین می‌پردازند، خوشحال هستیم‌.
وی با اشاره به اینکه در گذشته در برخی رشته‌ها مانند تیراندازی و قایقرانی در بخش زنان افرادی را نداشتیم، تصریح کرد: امروز کارهای خوبی انجام شده است. در شورای راهبردی همه اعضا بر آموزش رای دادند. در بحث عدالت آموزشی ما بسیار جلو هستیم و افراد زیادی در کشور داریم. در امر قضاوت نیز نیروهای زیادی داریم و حتی در رقابت‌های بین‌المللی نیز داورانی داریم. در المپیک یک سهمیه داوری زنان در تنیس روی میز و از همه مهم‌تر ما کرسی‌های بین‌المللی داریم.
معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در طرح «جانشین پروری و توانمند سازی» 54 ساعت کلاس آموزشی داریم. دوره تکمیلی آن نیز در بحث فضای مدیریت بومی با حضور مدیران با تجربه زنان برگزار می‌شود. از افراد معرفی شده از سوی فدراسیون‌ها و بررسی شاخص‌ها 150 نفر انتخاب شدند و در سه دوره 50 نفره کلاس را برگزار می‌کنیم. ما از سرفصل‌هایIOC استفاده کردیم و در دوره‌های تکمیلی همه آنچه لازم است که برای آمادگی مدیریت لازم است، ارائه می‌شود. بر اساس عناوین کلاس‌ها از بهترین افراد در بخش زنان برای تدریس استفاده می‌کنیم. دهه اول دی ماه کلاس‌ها آغاز خواهد شد.
فرهادی‌زاد در خصوص کاهش فاصله زنان و مردان در امر ورزش گفت: در جامعه ما فضا کاملا برای عدالت جنسیتی فراهم است و در این بحث جلو هستیم. کارها نیز شروع شده و در بازی‌های آسیایی نیز شاهد رشد چشمگیر حضور زنان بودیم. فدراسیون‌ها هم به سمت استفاده بیشتر از ظرفیت زنان حرکت کردند. امسال در ارزیابی فدراسیون‌ها توجه به بحث زنان در سال 98 برای برآورد اعتبارات فدراسیون‌ها مورد توجه قرار گرفت و نشان داد که فدراسیون‌ها در این مسیر حرکت کردند.
برچسب‌ها
فرزانه فصیحی الهام هاشمی وزارت ورزش و جوانان مهین فرهادی زاد

http://www.banounews.ir/fa/News/469437/فرهادی‌زاد-فدراسیون‌ها-به‌سوی-استفاده-بیشتر-از-ظرفیت-زنان-حرکت-می‌کنند
بستن   چاپ