آریا بانو
32000 خادم ثابت مسجد تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند
شنبه 5 خرداد 1397 - 16:01:48
بانو نیوز - مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه بیش از 32 هزار خادم ثابت مساجد در کشور بیمه شده‌اند، گفت: هم‌اکنون با عدم پرداخت به موقع حق بیمه خادمان ثابت مساجد کشور، سازمان اوقاف دچار مشکلاتی شده است.

حمید عسکری سوادجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره پوشش بیمه خادمان ثابت مساجد کشور اظهار کرد: در راستای اجرای بند ض تبصره 14 قانون بودجه کشور در سال 86 و به استناد تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و سازمان تامین اجتماعی، تفاهم شده بود با مشارکت سازمان تامین اجتماعی، امکانات و تسهیلاتی را برای پوشش بیمه خادمین ثابت مساجد کشور فراهم کنیم.
وی تشخیص و تایید فهرست اسامی خادمین ثابت مساجد کشور و ایجاد وحدت رویه در ارسال لیست حق بیمه این خادمین از سوی ادارات اوقاف شهرستان به شعب تامین اجتماعی را از تکالیف ادارات اوقاف هر شهرستان دانست و گفت: از سال 86 و بعد از انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تامین اجتماعی، بیش از 32 هزار خادم ثابت مسجد در کشور بیمه شده‌اند.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه نرخ بیمه خادمان ثابت برابر ماده 28 قانون تامین اجتماعی به میزان 27 درصد و براساس حداقل دستمزد سالیانه مصوب شورای عالی کار است، تصریح کرد: 20 درصد حق بیمه توسط دولت و 7 درصد آن از طرف خادم ثابت مسجد پرداخت می‌شود.
عسکری خاطرنشان کرد: حداکثر سن مشمولین این طرح یا همان خادمان ثابت مساجد باید در تاریخ ارائه تقاضا به ادارات کل اوقاف و امور خیریه 50 سال تمام باشد و اگر آنها سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی را داشته باشند، معادل مدت سابقه حق بیمه به سقف مجاز (50 سال) اضافه می‌شود.
وی افزود: ادارات اوقاف شهرستانها موظفند تا روز بیست‌وسوم ماه بعدی جهت ثبت و تهیه لیست بیمه‌شدگان اقدام کنند و جهت پرداخت به کارشناس مالی و بودجه شهرستان تحویل دهند تا روز بیست‌وپنجم هر ماه نسبت به پرداخت حق بیمه ماه قبلی اقدام شود و خادمان ثابت مساجد مشمول استفاده از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی شوند.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف تاکید کرد: برای جلوگیری از تاخیر و جریمه دیرکرد حق بیمه، ادارات اوقاف شهرستانها باید اطلاع‌رسانی لازم به خادمان را بعمل آورند تا آنها سهم حق بیمه‌شان را حداکثر تا روز 23 هر ماه واریز کنند و اگر موفق به پرداخت سهم بیمه خود در موعد مقرر نشوند، ادارات اوقاف ملزم هستند تا مکاتبه لازم را با شعب تامین اجتماعی داشته باشند تا اسامی آنان از خدمات بیمه‌شدگان تامین اجتماعی حذف شود و اگر این عدم پرداخت از سوی خادم تا سه ماه متوالی ادامه داشته باشد، قرار داد بیمه‌شده ملغی خواهد شد.
عسکری متذکر شد: جبران تعهدات بیمه‌ تامین اجتماعی از محل درآمدهای مسجد یا دیگر وجوه متمرکز استانی و شهرستانی اکیدا ممنوع بوده و هرگونه تبعات مالی، حقوقی و ... بر عهده شخص ایجادکننده تعهد خواهد بود و شخصا باید نسبت به جبران آن اقدام کند.
مشکلات سازمان اوقاف برای پرداخت به موقع حق بیمه خادمان
وی در توضیح دلایل موضوعیت یافتن این موضوع در حالی‌که پوشش بیمه خادمان ثابت مساجد کشور از سال 86 در حال اجرا بوده است، گفت: موضوعات مختلفی از جمله عدم توجه و پرداخت نکردن به‌موقع و عدم اطلاع‌رسانی به تامین اجتماعی، سازمان اوقاف و امور خیریه را دچار مشکلاتی کرده به همین دلیل ابلاغیه‌ای 26 اردیبهشت‌ ماه به سراسر کشور جهت ساماندهی و ایجاد نظم و انضباط در پرداخت حق بیمه خادمان ثابت مساجد کشور ابلاغ شد.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف خادم ثابت مسجد را شخصی معرفی کرد که صرفا با همین عنوان در مسجد مشغول فعالیت بوده و با معرفی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبق ضوابط و مقررات تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

http://www.banounews.ir/fa/News/46699/32000-خادم-ثابت-مسجد-تحت-پوشش-تامین-اجتماعی-قرار-دارند
بستن   چاپ