آریا بانو
توسلی: کرونا بیشترین آسیب را به ورزش نابینایان زده است
جمعه 14 آذر 1399 - 08:35:46
آریا بانو - فائزه توسلی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی اردوها متاسفانه کلیه فعالیت های ورزشی بانوان نابینا و کم بینا به خاطر دازشتن شرایط خاص متوقف شده و آسیب جدی از نظر روحی و روانی به ورزشکاران وارد شده است.
وی با بیان این که اکثر رشته های ورزشی نابینایان و کم بینایان" لمسی" است، گفت: پیگیری امور ورزشی ورزشکاران نابینا و کم بینا به خاطر شرایط جسمانی آنها به صورت آنلاین امکانپذیر نیست و تنها در بعضی رشته ها همچون شطرنج، می توان مسابقاتی را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کرد.
نایب رییس بانوان فدراسیون نابینایان و کم بینایان با اشاره به تعطیلی بیشتر رشته های ورزشی این حوزه، ادامه داد: متاسفانه درصد آسیب کرونا در ورزشکاران نابینا و کم بینا بیشتر از سایر رشته های ورزشی بوده و جبران این آسیب به راحتی امکانپذیر نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط کرونا در ایران و جهان، چقدر امکان کسب سهمیه پارالمپیک توکیو توسط بانوان نابینا و کم بینا وجود دارد؟ افزود: هیچ امیدی برای کسب سهمیه در بخش بانوان وجود ندارد.
توسلی همچنین از زهرا جلیلوند، الهه قلی فلاح، ملیحه صفایی و مژگان طرفی نژاد به عنوان سفیران جنبش پارالمپیک در بخش نابینایان و کم بینایان نام برد.
وی پیرامون این پرسش که آیا برای حضور بانوان نابینا و کم بینا در پارالمپیک زمستانی 2022 برنامه ای دارید یا خیر؟ اظهار کرد: قرار است 2 نفر از بانوان نابینا و کم بینا در مسابقات بین المللی اسکی که دی ماه به میزبانی ایران برگزار می شود، شرکت کنند که امیدوارم امتیاز لازم را در این مسابقات کسب کنند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/466495/توسلی--کرونا-بیشترین-آسیب-را-به-ورزش-نابینایان-زده-است
بستن   چاپ