آریا بانو
دستگیری داماد و پدرش به دلیل برگزاری عروسی
شنبه 8 آذر 1399 - 17:10:34
آریا بانو - مهر / رئیس دادگستری سیریک گفت: در راستای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی و پیشگیری از برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در روستای گزپیر پدر و داماد بازداشت شدند.
مجید حسینقلی اظهارداشت: در راستای سیاست‌های ستاد ملی کرونا و تأکیدات رئیس کل محترم دادگستری استان هرمزگان به رؤسای حوزه‌های قضایی، مبنی بر برخورد با برگزار کنندگان تجمعات مانند مراسم عروسی، حکم جلب پدر داماد و داماد به دلیل عدم تمکین به قانون صادر شد.
حسینقلی افزود: پس از صدور دستور قضایی به مرجع انتظامی، مأموران به محل برگزاری جشن عروسی اعزام شدند که داماد و پدرش جلب و بازداشت شدند.
وی با اشاره به اینکه اقدام این فرد، خلاف ستاد ملی کرونا و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی صورت گرفته بود، تصریح کرد: بنابراین دستورات لازم جهت بازداشت داماد و متولیان برنامه سریعاً صادر شد، که مشارالیه جلب و با قرار تأمین کیفری روانه بازداشتگاه شد.
رئیس دادگستری سیریک تأکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی و تجمع دیگر، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود، در راستای اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا و شرایط حاد کنونی، و در جهت جلوگیری از بالا رفتن میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری، از هرگونه تجمعی جلوگیری خواهد شد.
وی مردم شهرستان سیریک را به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا توصیه و بیان داشت: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا، از مردم شهرستان انتظار داریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از تجمعات خودداری و از ماسک استفاده کنند.
رئیس دادگستری سیریک به نص صریح قانون در این زمینه اشاره نمود و گفت: برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی، برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی در این ایام ممنوع و به منزله تهدید سلامت جامعه است و با صاحبان مراسمات عزا و عروسی و تجمعات غیرقانونی برخورد.

http://www.banounews.ir/fa/News/463118/دستگیری-داماد-و-پدرش-به-دلیل-برگزاری-عروسی
بستن   چاپ