آریا بانو
درباره مونا بانکی پور: همسر اول امین حیایی
جمعه 7 آذر 1399 - 09:52:07
آریا بانو - روزیاتو / مونا بانکی پور متولد خرداد ماه سال 1355 در تهران، همسر اول امین حیایی، هنرپیشه سینما و تلویزیون و داور مسابقه عصر جدید است. مونا بانکی پور فرزند فرزانه داوری بوده و حاصل ازدواجش با امین حیایی، پسری به نام دارا است که سابقه بازیگری هم دارد. مونا بانکی پور از خرداد ماهی های قبل از انقلاب بوده و پدرش امیر همایون بانکی پور، هنرپیشه سینما نیست.
مونا بانکی پور پس از مدت کوتاهی از امین حیایی جدا شد و امین حیایی با نیلوفر خوش خلق ازدواج کرد. مونا بانکی پور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به همراه پسرش دارا حیایی، در اکران فیلم شعله حضور یافت.
بعضی ها معتقدند که دارا حیایی، شباهت زیادی به مونا بانکی پور و امین حیایی که پدر و مادرش هستند ندارد. البته مونا بانکی پور قبلا گفته بود که رنگ چشم دارا حیایی، شبیه پدر بزرگش است. مونا بانکی پور در سریال خواب و بیدار، نقش همسر دانیال حکیمی را بازی کرد. مونا بانکی پور مدت ها در خارج از کشور زندگی کرد و این باعث کم کاری او در سینما و تلویزیون ایران شد. فرزانه داوری، مادر مونا بانکی پور، از هنرپیشه های قبل از انقلاب بوده و پس از انقلاب، مجوز فیلم کوتاهش به نام قمر در عقرب صادر شد.

آریا بانو

مونا بانکی پور در سال 1371 در زمانی که امین حیایی فقط بیست و دو سال داشت، با وی ازدواج کرد. مونا بانکی پور تنها پس از 12 ماه پس از تولد فرزندشان، تصمیم به جدایی از یکدیگر گرفتند و به کاروان طلاق های سینمای ایران در دهه هفتاد شمسی پیوستند.
امین حیایی رضایت دارد که دارا پیش مادر بزرگش بزرگ شود . کلیپ جنجالی مونا بانکی پور که گفته بود 80 میلیون فضول در ایران داریم و تیپ های پسرانه را بیشتر می پسندد، از جمله موضوعاتی است که درباره مونا بانکی پور مورد توجه قرار گرفت.
مونا بانکی پور صفحه اینستاگرام شخصی ندارد و در توییتر نیز فعال نیست. امین حیایی در اینستاگرامش، عکس خاصی از مونا بانکی پور به اشتراک نگذاشته است. امین حیایی پس از حضور در مسابقه عصر جدید، شمار فالوئرهایش به 7 میلیون نفر رسید و در تبلیغات تلویزیون برند بیژن نیز حضور یافت. او فقط 10 صفحه را دنبال می کن

http://www.banounews.ir/fa/News/461292/درباره-مونا-بانکی-پور--همسر-اول-امین-حیایی
بستن   چاپ