آریا بانو
صالحی‌امیری: درخصوص همه قراردادهای ورزشی باید شفاف‌سازی شود
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 09:38:46
آریا بانو - آخرین خبر / سیدرضا صالحی‌امیری در نشست خبری دیروز خود از اطمینان‌خاطر مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و ژاپنی‌ها برای برگزاری رقابت‌های توکیو‌2020 خبر داد. رئیس کمیته ملی المپیک ایران با اشاره به دیدار نخست‌وزیر جدید ژاپن و توماس باخ گفت: «نخست‌وزیر جدید ژاپن مصمم به برگزاری المپیک توکیو‌ست و 26 مهر توماس باخ با او ملاقات داشته و تاکید کردند بازی‌ها را برگزار می‌کنیم. باخ مجدد‌ا 26 آبان دیداری با او و فرماندار توکیو و مقامات المپیک توکیو دیدار داشته و مشترکا مصاحبه داشتند و گفتند حتما بازی‌ها برگزار می‌شود.» او اما به 3 راه‌‌حل مطرح شده از سوی مسئولان جهانی برای برگزاری المپیک اشاره کرد تا بگوید: «برای برگزاری مسابقات 3 راه حل ممکن است. اول این‌که واکسن باشد و همه اعم از ورزشکار و تماشاگران در شرایط ایمن در المپیک حضور داشته باشند. دوم وضعیت قرمز است که 2 هفته قرنطینه برای ورزشکاران است و تماشاگر نباید در ورزشگاه حضور داشته باشد. سوم وضعیت زرد است که با پروتکل‌ها هم ‌تماشاگر و هم ورزشکار است ولی ورزشکاران باید 2 هفته قبل در توکیو باشند و تست بدهند.»
واکنش صالحی‌امیری به رسانه‌ای نشدن رقم قرارداد آلکنو
فدراسیون والیبال ایران درحالی با ولادیمیر آلکنو به توافق رسید که گفته می‌‌شود این مربی روس روی مسائل مالی حساس است. این درحالی است که شنیده می‌شود رقم قرارداد آلکنو با والیبال ایران هم بالاست. این‌که آیا کمیته ملی المپیک در جریان رقم این قرارداد هست یا خیر و آیا قرار است کمک مالی به فدراسیون والیبال داشته باشد یا نه هم موضوعی است که صالحی‌امیری در پاسخ به آن گفت: «داورزنی توانایی تامین نیاز والیبال را دارد و وابسته به بودجه ما و وزارت نیست اما ما تعهد کردیم در حد توان حمایت کنیم. والیبال بعد از کشتی درخشش زیادی در عرصه جهانی داشته. از همه می‌خواهم از مجموعه والیبال حمایت کنند تا نتیجه خوبی حاصل شود.» او در واکنش به رسانه‌ای نشدن مبلغ قرارداد آلکنو و این‌که پیش‌تر در فوتبال شاهد رونمایی از رقم قرارداد ویلموتس بودیم هم گفت: «به اعتقاد من ورزش ایران برای عبور از حاشیه باید شفاف عمل کند که مصداق شفافیت‌ها همین قرارداد است و این به سلامت ورزش کشور کمک می‌کند. اگر فوتبال از ابتدا قراردادها را شفاف به اطلاع می‌رساند، بهتر بود. همه قراردادها باید شفاف شود و از نقدها نباید فرار کرد. رئیس کمیته باید بداند وقتی بودجه بالای‌100 میلیارد تومانی دارد، باید مردم و رسانه از آن اطلاع داشته باشند و این باعث اعتماد مردم و جلوگیری از فسادها خواهد شد. در مورد بودجه کمیته، رسانه‌ها می‌توانند در هر سطحی که خواستند سوال کنند.»
هاشمی در‌کنار تیراندازی خواهد بود
اختلافات ایجاد شده بین فدراسیون تیراندازی و الهام هاشمی سرمربی تفنگ موضوع دیگر‌ مطرح شده در نشست دیروز بود. درحالی که شنیده می‌شود هاشمی قصد کناره‌گیری از تیم ملی تیراندازی را دارد اما صالحی‌امیری تاکید کرد او به کارش ادامه خواهد داد: «آنچه هاشمی می‌خواست مطالبه شخصی نبود و تلاش داشت صدایش را به مدیران ارشد ورزش برساند که به تیراندازی توجه شود. انصافا او فهمیم و دلسوز است. نگاه ما و وزارت هم مثبت بود و دادگر نیز با مرام اخلاقی برخورد کرد. این چالش سازمانی بود و ما از آن عبور کردیم و ان‌شاا... هاشمی در‌کنار فدراسیون خواهد بود و ما هم همه‌گونه حمایتی را خواهیم داشت.»
برای ریاست کمیته در سال بعد تلاش نخواهم کرد
صالحی‌امیری در‌خصوص رایزنی برخی‌ها برای ریاست کمیته ملی المپیک یک سال قبل از پایان دوره هم گفت: «مطمئن باشید برای حضور در این صندلی تلاش نخواهم کرد. در دوره قبل هم متقاضی نبودم و با درخواست دوستان وارد شدم. برای دوره آتی هم متقاضی این کرسی نیستم و در دی ماه‌1400 براساس شرایط تصمیم خواهم گرفت، اما با این پیش‌شرط که متقاضی کرسی صندلی ریاست کمیته ملی المپیک نخواهم بود.» او در خاتمه این نشست تاکید کرد اگر دادگاه حکمیت ورزش عادلانه رسیدگی کند رای به رفع تعلیق جودو خواهد داد.

http://www.banounews.ir/fa/News/459933/صالحی‌امیری--درخصوص-همه-قراردادهای-ورزشی-باید-شفاف‌سازی-شود
بستن   چاپ