آریا بانو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خبر داد:
افزایش خدمات الکترونیکی به جامعه کار و تولید فارس در اوج شیوع کرونا
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 04:26:14
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی و ضرورت کاهش ترددهای حضوری،زیرساخت ارایه خدمات الکترونیکی به جامعه کار و تولید و تعاونگران این استان افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛سهراب مختاری با تاکید بر لزوم افزایش خدمات غیرحضوری بر بستر فضای مجازی،افزود: با شیوع کرونا زیرساخت ارایه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری به ارباب رجوع در سطح این استان افزایش یافت و در حال حاضر متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس به آدرس https://fars.mcls.gov.ir/fa/mizkhdmat خدمات مدنظر خود را دریافت و حتی بصورت مستقیم با شماره تماس و شماره واتساپ مسوول مربوطه که در این سایت منعکس شده ارتباط برقرار و پاسخ دریافت کنند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا،همه گیری این ویروس و صعود آمارهای مبتلایان و فوتی‌ها در پیک سوم و چهارم این بیماری و اعمال محدودیت‌های جدید ترددی و حفظ سلامت شهروندان و پرسنل خدمات غیر حضوری و الکترونیکی به جامعه هدف ارائه می‌شود.
1417خدمت الکترونیکی به اهالی فارس در زمانه شیوع کرونا
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه به ثبت یک هزار و 417 درخواست ارایه خدمت از ابتدای سال جاری تاکنون توسط جامعه کار و تولید این استان در سامانه میز خدمت غیرحضوری اشاره کرد و گفت: یک هزار و 321 مورد از این درخواست‌‍ ها توسط حوزه‌های مختلف این اداره کل پاسخ داده شده و 86 مورد نیز در جریان است که طی روزهای اخیر ثبت شده و در روزهای آینده پاسخ داده خواهد شد.
وی بطور میانگین مدت زمان پاسخ به درخواست های ثبت شده در میز خدمت الکترونیک اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی این استان را بین 2 تا 3 روز عنوان کرد و افزود: نحوه ثبت درخواست ارایه خدمات ارباب رجوع در سامانه میز خدمت غیرحضوری این اداره کل بدین شرح است که ابتدا متقاضی وارد سامانه ارتباط با مردم و در ادامه میزخدمت غیرحضوری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس شده و درخواست خود را در حوزه های مرتبط کاری ازجمله مدیریت ،روابط کار،اشتغال،امور اجتماعی،تعاون ،بیمه بیکاری و ... را با درج مشخصات شخصی،شماره تلفن ،خلاصه درخواست و آپلود مستندات ثبت کنند.
وی ادامه داد: این تقاضا بطور مستقیم روی کارتابل مدیر مربوطه ارجاع و در ادامه مدیر هر بخش پاسخ داده و در صورت لزوم نیز به کارشناس مربوطه ارجاع داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: در زمان ثبت درخواست ارایه خدمات، کد رهگیری به متقاضی ارایه خواهد شد که با استفاده از آن امکان مشاهده پاسخ درخواست نیز امکان پذیر است.
فارس اولین استان کشور در حوزه پیاده سازی زیرساخت کامل خدمات الکترونیکی به جامعه کار و تولید
مختاری اظهار کرد: با شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه 98،فارس اولین استانی در سطح کشور بود که درخواست افزایش خدمات غیرحضوری به ارباب رجوعان را به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال و همچنین نخستین استانی بودیم که این زیرساخت را پیاده سازی و اجرایی کرد بگونه‌ای که از اولین روز سال 99 بستر کامل ثبت و پاسخ دهی به درخواست‌های غیرحضوری و الکترونیکی مردم در سطح استان پهناور فارس وجود داشت.
وی تاکید کرد: اطلاعات مدیریت های مختلف و ستادی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و ادارات شهرستانی ازجمله اطلاعات تماس،ایمیل و شماره‌های آنها در فضای مجازی و واتساپ در سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس بارگذاری شد. 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: با شیوع موج قوی و گسترده بیماری کرونا در سطح جامعه و ضرورت حفظ و صیانت از سلامت نیروی کار و تلاش در سطح این استان با عمل به شعار دولت الکترونیک و با تقویت زیر ساخت‌ها و ایجاد بسترهای لازم هرگونه خدمات از قبیل مشاوره های روابط کار و ثبت دادخواست (شکایت)،مشاوره و ثبت نام بیمه بیکاری، ثبت نام مشاغل خانگی، ثبت و تشکیل شرکت تعاونی،ثبت نام جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه و سایر خدمات دیگر به صورت تمام الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به جامعه هدف ارائه خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که کارکنان این اداره کل در سطح استان فارس در اسرع وقت پاسخگوی سوالات و مشاوره‌های غیر حضوری جامعه هدف خواهند بود،گفت: تلاش داریم به منظور حفظ سلامت جامعه بزرگ کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان فارس،تمامی خدمات در راستای رسالت دولت الکترونیک بصورت غیرحضوری به مردم صورت پذیرد. 
مختاری ادامه داد: براین اساس از تمامی کسانی که در این برهه حساس و بحرانی درخواستی از این اداره‌کل در سراسر استان پهناور فارس دارند خواهشمندیم در خانه بمانند و با استفاده از تلفن همراه هوشمند و اینترنت از خدمات غیرحضوری استفاده و در سریع ترین زمان ممکن پاسخ خود را نیز دریافت کنند. 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در پایان گفت: این تقاضا وجود دارد که جامعه کار،تولید ،تعاونگران و اهالی این استان با هدف حفظ سلامت خود، خانواده و سایر شهروندان از ترددهای غیرضروری در این شرایط خطرناک برای دریافت خدمات خودداری و خواسته خود را از بستر فضای مجازی پیگیری کنند‌.

http://www.banounews.ir/fa/News/459882/افزایش-خدمات-الکترونیکی-به-جامعه-کار-و-تولید-فارس-در-اوج-شیوع-کرونا
بستن   چاپ