آریا بانو
با 10 قایق عجیب و غریب آشنا شوید
سه شنبه 4 آذر 1399 - 09:59:21
آریا بانو - لست سکند / ما اتومبیل‌ها را در هر شکل و اندازه‌ای می‌بینیم، اما قایق‌ها هم می‌توانند همینقدر عجیب و غریب باشند. این قایق‌ها می‌توانند با خوش‌سلیقگی و طراحی خوب محدودیت‌ها را پشت سر بگذارند و حتی جهان خارج را کشف کنند. البته که گاهی گاهی هم کاری جز با سرعت حداکثری حرکت کردن انجام نمی‌دهند. در این مطلب با 10 قایق عجیب و غریب آشنا می‌شویم.
1- قایق زیپر - Zipperboat

آریا بانو

2- پلونگور - Plongeur

آریا بانو

زیردریایی‌ها تاریخ طولانی‌ای دارند و قدمت آنها به 415 سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. اولین زیردریایی که با چیزی غیر از نیروی انسانی به حرکت درآمد، پلونگور فرانسوی بود که برای حرکت به هوای فشرده متکی بود. این زیردریایی برای اولین بار در سال 1863 به کار گرفته شد و در سال 1872 از رده خارج شد. اما پلونگور الهابخش 20.000 زیردریایی دیگر بوده است.
3- مارجانا - Marjata

آریا بانو

4- جستجوگر تایتان مار - The Titan Mare Explorer

آریا بانو

بعضی چیزها برای دنیای ما بسیار خوب و ناب هستند. جستجوگر تایتان مار یکی از آنهاست. این جستجوگر، مأموریت پیشنهادی ناسا برای کشف دریاهای هیدروکربوری در بزرگترین قمر زحل را برعهده داشت. در منظومه شمسی ما، به ‌غیر از زمین، تیتان تنها جرمی است که به دلیل جو متراکمش، روی سطح آن آب وجود دارد. سالها پس از ارائه این سازه، ناسا آن را مورد تأیید قرار نداد و احتمالاً هرگز آن را تأیید نخواهد کرد. برخی قایق‌های عجیب و غریب هرگز به حرکت درنخواهند آمد.
5- قایق‌های تور اردک Duck tour

آریا بانو

6- کتووالام The Kettuvallam

آریا بانو

قایق‌های خانه‌ای معمولاً به اندازه پانتون‌هایی که برای سوددهی ساخته می‌شوند هنری نیستند. اما در منطقه کرالای هند، قایق‌های خانه‌ای به سبک کتووالام، به شکل ضدآب و سقفی تزئین شده و کاهگلی، از میان آبها عبور می‌کنند و گردشگران را به سوی خود فرا می‌خوانند. قدمت این طرح به 3000سال پیش از میلاد بازمی‌گردد که در آن زمان برای انتقال ادویه‌جات و مسافر در طول مسیرهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت.
7- سایه دریا - Sea Shadow

آریا بانو

8- یروایند - The Yrvind

آریا بانو

9- هیوِن - Heaven

آریا بانو

10- جهنم – Hell
در سال 2015 دو شخص، این قایق را با قطعات دور انداختنی عایق‌بندی شده و با چسب ساختند که برای آنها 9پوند (11دلار) هزینه در بر داشت. این قایق در اولین سفر خود شکست. هیچکدام از این طراحان شنا بلد نبودند و جلیقه نجات هم نداشتند؛ پلیس مجبور به نجات آنها شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/459121/با-10-قایق-عجیب-و-غریب-آشنا-شوید
بستن   چاپ