آریا بانو
5 توصیه برای داشتن خانه‌ای منظم
سه شنبه 4 آذر 1399 - 09:58:18
آریا بانو - خراسان / در زمان انجام کارهای خانه توسط خانم‌ها یک سری اشتباهات هستند که تبدیل به عادت می‌شوند و به مرور زمان، نظم خانه را به هم می‌زنند. خانم‌ها بهتر است برای حل این مشکل، ابتدا عوامل زمینه‌ساز آن را بشناسند و سپس درصدد رفع آن‌ها باشند. در ادامه نکاتی در همین باره مطرح خواهد شد.
تفکر قبل از شروع کار | همه خانم‌ها دوست دارند منزل تمیز و مرتبی داشته باشند. برای ایجاد نظم در منزل باید بدانید اصول اولیه کار چگونه است. اگر دوست دارید همیشه خانه منظم و تمیزی داشته باشید، قبل از مرتب کردن کمد یا قفسه فکر کنید که چگونه می‌توانیم فکری برای حفظ نظم و ترتیب آن بکنیم. سپس با حوصله و بدون عجله وسایل مورد نیاز فردی را که می‌خواهد از آن کمد یا قفسه استفاده کند درون آن بگذارید.
نخریدن وسایل اضافی | برای جلوگیری از بی نظمی و شلوغی کمدتان قبل از خرید فکر کنید و فقط وسایلی را بخرید که به آن نیاز دارید. بسیاری از افراد هنگام خرید به نیازشان و فضای داخلی خانه فکر نمی‌کنند و بعد از خرید متوجه می‌شوند که نیاز اولیه‌شان نبوده ‌است و حتی فضای لازم برای نگهداری آن وسیله را ندارند و این‌گونه است که با یک مکان کوچک و حجم زیادی از وسایل روبه‌رو می‌شوند؛ بنابراین منزل آن‌ها شلوغ و بی نظم می‌شود.
نظم دهنده‌ها همیشه خوب نیستند | گاهی پیش می‌آید وسایلی مثل قفسه، سطل، نظم دهنده‌های کشو، جای جوراب و ... که باید برای نظم و زیبایی اتاق و منزل به ما کمک کنند ، به علت استفاده نادرست، بیشتر باعث شلوغی و نامرتبی منزل می‌شوند. اول استفاده صحیح از این وسایل را یاد بگیریم و بعد اقدام به خرید کنیم.
قرار ندادن وسایل سر جای خود | اگر همسر و فرزندان‌تان را عادت دهید بعد از استفاده از هر وسیله‌ای آن را سرجای خود بگذارند همیشه خانه مرتب و منظمی خواهید داشت. این نکته را مد نظر داشته باشید.
 تقسیم نکردن کار بین اعضای خانواده |وقتی وظیفه تمیزی خانه فقط بر عهده مادر خانه باشد و دیگر اعضای خانواده کمکی نکنند؛ به خصوص در شرایط فعلی که زمان بیشتری را در منزل سپری می‌کنیم فشار زیادی به مادر می‌آید و او نمی‌تواند از پس همه کارها برآید. پس بهتر است وظایف را بین اعضای خانواده تقسیم کنید تا هم شما خسته نشوید و هم نظم در خانه برقرار شود.
نویسنده : مارال مرادی

http://www.banounews.ir/fa/News/459110/5-توصیه-برای-داشتن-خانه‌ای-منظم
بستن   چاپ