آریا بانو
موافقت "ایلان ماسک" با اعزام ماجراجوی معلول فرانسوی به فضا
یکشنبه 2 آذر 1399 - 12:11:38 AM
آریا بانو - ایسنا /"ایلان ماسک" قبول کرده که ماجراجوی فرانسوی را که از ناحیه دو دست و دو پا معلول است، به فضا بفرستد. این ورزشکار از طریق توییتر با "ماسک" ارتباط برقرار کرد و پاسخ مثبت وی را دریافت کرد.
به نقل از آی ای، بر هیچکس پوشیده نیست که "ایلان ماسک" بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فضایی خصوصی "اسپیس ایکس"(SpaceX) برنامه‌های بلند پروازانه‌ای برای خود در عرصه فضا دارد. در واقع این کارآفرین میلیاردر قصد دارد انسان‌ها را در آینده نه چندان دور به مریخ بفرستد و حتی موجبات سکونت آنها را در آنجا فراهم کند.
حالا به نظر می‌رسد او هدف چشمگیر دیگری را به فهرست کارهای خود اضافه کرده است؛ ارسال یک فرد معلول ماجراجو به فضا.
این اتفاق در شبکه اجتماعی توییتر رقم خورد، وقتی که "فیلیپ کرویزون" ورزشکار و ماجراجوی معلول فرانسوی در یک توییت به "ماسک" گفت: مرا به فضا بفرست تا یک بار دیگر نشان دهم که همه چیز ممکن است!
وی نوشت: سلام ایلان ماسک، من یک ماجراجوی معروف فرانسوی بدون دست و پا هستم! مرا به فضا بفرست تا یک بار دیگر نشان دهم که همه چیز ممکن است!
"کرویزون" همچنین تصاویری از چتربازی، غواصی، رانندگی با ماشین مسابقه و شنای خود را فرستاد که نشان می‌داد وی کاملا یک فرد ماجراجو است.
به نظر می رسید "ماسک" از پیشنهاد "کرویزون" به هیجان آمده است، چرا که در پاسخ وی نوشت: روزی ما شما را با موشک "استارشیپ" به پرواز در خواهیم آورد.
آیا این بدان معناست که ماسک قصد دارد "کرویزون" را به مریخ بفرستد یا به یک سفر سریع به ایستگاه فضایی بین‌المللی اکتفا می‌کند؟
یک جستجوی سریع در گوگل در مورد این ورزشکار رزومه چشمگیری را از وی نشان می دهد. وی اولین کسی است که با معلولیت دو دست و دو پا کانال انگلیس را شنا کرده و همچنین در رالی داکار رانندگی کرده است.
"کرویزون" در مارس 1994 بر اثر شوک الکتریکی دچار حادثه شد و پزشکان مجبور شدند دست ها و پاهای او را قطع کنند.
وی در ابتدا ناامید و افسرده شده بود، اما پس از تماشای یک مصاحبه تلویزیونی با یک شناگر، از او الهام گرفت و خواست که راه او را دنبال کند. سرانجام "کرویزون" با کمک برخی از پروتزهای مصنوعی و برخی آموزش های بسیار طاقت فرسا به هدف خود رسید.
او همچنین یک کتاب نوشته و نوعی پرش با چتر را ابداع کرده است. به نظر می‌رسد هیچ چیز نمی‌تواند مانع از این ماجراجوی بی‌باک شود. آیا فضا مرز بعدی خواهد بود که او در می‌نوردد؟

http://www.banounews.ir/fa/News/457374/موافقت-"ایلان-ماسک"-با-اعزام-ماجراجوی-معلول-فرانسوی-به-فضا
بستن   چاپ