آریا بانو
عبور سخت پرسپولیس از سد صنعت نفت/ جهش کم سابقه سرخپوشان در جدول
يکشنبه 2 آذر 1399 - 00:04:21
آریا بانو - مهر / تیم فوتبال پرسپولیس دومین دیدار خود در لیگ بیستم را با یک پیروزی سخت پشت سرگذاشت تا از رده دوازدهم جدول چند پله‌ای بالاتر بیاید و چهره یک مدعی را به خود بگیرد.
ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید
روز سوم از هفته دوم بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر عصر امروز شنبه با دیدار تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت در ورزشگاه آزادی پیگیری شد که این بازی با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. سیامک نعمتی (43 - پنالتی) برای پرسپولیس گل زد.
سرخپوشان تهرانی که در نخستین دیدار خود برابر سایپا متوقف شده بودند و با یک امتیاز در رده دوازدهم جدول رده بندی جای گرفتند، برای رسیدن به بالای جدول به دنبال پیروزی برابر صنعت نفت بودند و بازی را از همان ابتدا هجومی آغاز کردند.
در حالی که پرسپولیس به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بود، نفتی‌ها با دفاعی چند لایه تلاش کردند تاکتیک گل محمدی را خنثی کنند. به همین خاطر در یک سوم دفاعی خود لایه‌های دفاعی تشکیل دادند و اجازه ندادند این تیم به دروازه شان نزدیک شود.
پرسپولیس در نیمه اول بارها تا آستانه باز کردن دروازه صنعت نفت پیش رفت اما مدافعان و دروازه بان تیم خوزستانی اجازه ندادن توپ‌های این تیم تبدیل به گل شود.
در دقیقه 38 پرسپولیس در یکی از موقعیت‌هایش با شوت سیامک نعمتی دروازه صنعت نفت را هدف قرار داد اما دروازه بان حریف با واکنشی خوب توپ را به کرنر فرستاد اما در دقیقه 40 فشار حملات سرخپوشان کار خودش را کرد و مدافع صنعت نفت روی محمدحسین کنعانی زادگان مرتکب خطای پنالتی شد.
این ضربه پنالتی در دقیقه 43 توسط سیامک نعمتی به گل برتری سرخپوشان تبدیل شد. این اولین گل پرسپولیس در بیستمین دوره رقابتهای لیگ برتر است. نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید.
نیمه دوم اما شرایط متفاوتی داشت. سرخپوشان برخلاف نیمه اول روی دروازه حریف خیمه نزدند و بیشتر به فکر حفظ بازی و مراقبت از یک گلی بودند که در نیمه اول به ثمر رساندند. در مقابل صنعت نفت قصد حمله به سوی دروازه میزبان را داشت اما حملات این تیم زهر لازم برای به خطر انداختن دروازه سرخپوشان را نداشت.
در دقایق پایانی صنعت نفت فشار حملاتش را زیاد کرد و در پنج دقیقه پایانی صاحب چند ضربه ایستگاهی شد که طالب ریکانی کاپیتان نفتی‌ها این ضربات را با کم دقتی به بیرون زد.
در آخرین دقیقه از وقت‌های اضافه خطای مدافعان پرسپولیس روی صنعت نفت باعث عصبانیت و واکنش گل محمدی شد که او پس از شوت کردن توپ از کنار زمین با کارت قرمز داور مواجه شد تا بازی بعدی تیمش را از روی سکو دنبال کند.
پرسپولیس که با تساوی در هفته اول برابر سایپا در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفته بود با جهشی کم سابقه به رده سوم جدول صعود کرد و با تفاضل گل بهتر شرایط خود را سروسامان داد.

http://www.banounews.ir/fa/News/457299/عبور-سخت-پرسپولیس-از-سد-صنعت-نفت--جهش-کم-سابقه-سرخپوشان-در-جدول
بستن   چاپ