آریا بانو
ز‌نان اسپانیا و علاقه زیادی که به چادر دارند
پنجشنبه 29 آبان 1399 - 18:27:27
آریا بانو - باحجاب / این چادر با حدود سه قرن قدمت اصطلاحا “سایا ای مانتو” نامیده میشود. زنان شهر چادر را طوری میپوشند که تنها یک چشمشان پیداست. ‌

آریا بانو

‌بخش بیرونی چادر از مخمل سیاه و بخش درونی از ساتن سفید است. صد سال پیش این پوشش در شهر کادیز ممنوع شد، اما سرانجام بانوان مجوز پوشیدن دوباره آنرا دریافت کردند و اکنون با افتخار در مراسم سنتی به تن میکنند. ‌

آریا بانو

این حجاب به کشور پرو در آمریکای جنوبی نیز راه یافته بود و زنان در برابر کشف حجاب مقاومت زیادی نشان دادند اما سرانجام استعمارگران با مدهای فرانسوی بر آنها غلبه کردند.

آریا بانو

حجاب اسپانیایی استان کادیس، نماد شهر بخر دلا فرونترا است. این چادر با حدود سه قرن قدمت اصطلاحا سایا ای مانتو نامیده می‌شود.

آریا بانو

زنان شهر چادر را طوری می‌پوشند که تنها یک چشمشان پیداست. بخش بیرونی چادر از مخمل یا پشم سیاه و بخش درونی از ساتن سفید است.

آریا بانو

از سال 1936 این پوشش ممنوع شد، اما سرانجام بانوان مجوز پوشیدن دوباره آنرا دریافت کردند و اکنون با افتخار در مراسم سنتی به تن می‌کنند.

آریا بانو

این حجاب به کشور پرو در آمریکای_جنوبی نیز راه یافته بود و زنان در برابر کشف حجاب مقاومت زیادی نشان دادند اما سرانجام استعمارگران با مدهای فرانسوی بر آنها غلبه کردند. 

http://www.banounews.ir/fa/News/455872/ز‌نان-اسپانیا-و-علاقه-زیادی-که-به-چادر-دارند
بستن   چاپ