آریا بانو
زنان 30 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها/ برگزاری جایزه «زن در علم»
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 15:18:17
ایسنا - زنان
آریا بانو - معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه 30 درصد جمعیت اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دو وزارتخانه علوم و بهداشت را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: امیدواریم در ماه‌های پایانی عمر دولت فعلی شاهد انتصابات بیشتر از زنان در مسئولیت های مدیریتی دانشگاه ها و کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که امروز در وزارت علوم برگزار شد، بر اهمیت توجه به دانشگاه های دوستدار خانواده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقداماتی در این زمینه در دانشگاه های ما شروع شده است که این امر بسیار برای ما مهم است و فکر می کنیم سیاست های دوستدار خانواده که بخشی از این سیاست ها را ما با وزارت علوم به ویژه در بخش سفیران فرهنگی شروع کرده بودیم مهم است و محور مهم ما برای تشکل های دانشجویی و کانون های فرهنگی موضوع مهارت های ارتباطی است و ما فکر می کنیم یکی از مسائل مهم خانواده همین مهارت های ارتباطی می باشد.
وی در ادامه تاکید کرد: سواد ارتباطی در جامعه ما باید از مدارس و دانشگاه ها شروع شود تا بدانیم چگونه با یکدیگر به شیوه درست ارتباط بگیریم. درست صحبت کنیم و درست بشنویم. مخصوصا در حوزه مهارت ارتباط بین نسلی که موضوع بسیار مهمی است بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: یکی از مباحث ما در بحث سفیران فرهنگی، انتقال تجربه ای بود که ما در معاونت در طرح گفت وگوی ملی خانواده و گفت وگوی بین نسلی داشتیم. این دو طرح سه سال است با همکاری انجمن جامع شناسی ایران در حال اجرا می باشد و حاصل آن ترویج مهارت های ارتباطی و رفتاری است.
ابتکار همچنین خاطرنشان کرد: طرح خاصی به عنوان مهارت های مثبت زندگی که ویژه دختران را انجام دادیم که مخصوص دانشجویان دختر تدوین شده است و در حال حاضر ارزیابی ما این است که این طرح برای همه دانشجویان اعم از پسران نیز ضرورت دارد.
وی خاطرنشان کرد: ما باید بیش از پیش بر روی مهارت های جوانان کار کنیم باید در دوره ها و مقاطع مختلف به این امر توجه می کردیم ولی متاسفانه از آن غفلت کرده ایم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده طرح کمند را یکی از طرح های مهم دانشجویی عنوان کرد و گفت: پیوند دادن دانشجویان دختر با اقتصاد و بازار و ایجاد ایده های نو و خلاق مورد توجه دانشجویان قرار گرفت.
ابتکار همچنین با تاکید بر اینکه جایزه زن در علم امسال برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر آن جایزه ای به نام «دکتر پروانه فرزانه» در حوزه بیوتکنولوژی از سوی پژوهشگاه رویان پیشنهاد شد . امسال جایزه «زن در علم» به اسم مریم میرزاخانی در کنار جایزه بیوتکنولوژی برگزار می شود. امیدواریم با توجه به فراخوانی که اعلام شده است امسال نیز این جایزه را برگزار کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه ها برای حضور زنان در عرصه های مدیریتی بسیار است گفت: امیدواریم در مدت باقیمانده شاهد انتصابات بیشتر زنان توانمند و شایسته در مسئولیت های مدیریتی دانشگاه ها باشیم. اگرچه در حال حاضر 30 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور زنان هستند، گفت: اگرچه حمایت هایی برای حضور زنان در هیات های ممیزه در ارتقاء در دانشگاه ها صورت گرفته است اما امیدواریم شتاب بیشتری در ماه های پایانی دولت در عرصه انتصابات زنان در دانشگاه ها باشیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/455049/زنان-30-درصد-اعضای-هیات-علمی-دانشگاه‌ها--برگزاری-جایزه-«زن-در-علم»
بستن   چاپ