آریا بانو
در گفتگو با مهر مطرح شد؛
لزوم بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت توسط مجلس
يکشنبه 25 آبان 1399 - 08:32:10
آریا بانو - رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: مجلس به عنوان قوه مقننه باید نسبت به بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه بحران جمعیت اقدام کند.

مینا بیابانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، در خصوص همکاری بسیج جامعه زنان با مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائلی که بسیج زنان درباره آن با فراکسیون زنان مجلس جلسات و تعاملاتی داشته موضوع بحران جمعیت و لزوم افزایش جمعیت است. در این خصوص مطالبه گری از مجلس داشتیم و بر اساس آمارهای کشوری تذکراتی را در خصوص بحران کاهش جمعیت و لزوم ورود جدی دستگاه‌ها در این زمینه داده‌ایم.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور افزود: مطالبه ما از مجلس وضع قوانین اجرایی و لازم در این زمینه برای کمک به افزایش فرزندآوری بوده است. به علاوه رفع خلاءهای قانونی، اصلاح و اجرای قانون تعالی جمعیت و خانواده و قانون تسهیل ازدواج توسط نمایندگان جدید نیز از دیگر مطالعات ما بوده است.
بیابانی با بیان اینکه بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت یکی از مهمترین اقدامات لازم‌الاجرا است، عنوان کرد: مجلس به عنوان قوه مقننه باید در این زمینه فعال باشد. بسیج جامعه زنان این طرح را پیش از شروع مجلس یازدهم مطرح کرده بود و در جلسات مختلف با نمایندگان مجلس فعلی نیز بار دیگر بر این موضوعات و لزوم ورود جدی مجلس تاکید کرده است.
وی با اشاره به راهکارهای افزایش جمعیت اظهار داشت: باید در این زمینه با همکاری دستگاه‌ها حمایت‌های مالی، فرهنگی و اجتماعی از زوجین برای فرزندآوری انجام شود. به علاوه ارائه تسهیلات اقتصادی به خانواده‌ها یکی از مهمترین موضوعاتی است که دستگاه‌ها باید برای آن هم افزایی انجام دهند. بسیج جامعه زنان نیز آمادگی هرگونه همکاری از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افزایش آگاهی‌های اجتماعی خانواده‌ها در حوزه تربیت کودک و حتی کمک‌های مالی با ایجاد شرایط کسب و کار برای زنان را دارد.
رئیس بسیج جامعه زنان اظهار داشت: در حال حاضر نیز موضوع جمعیت و قوانین مربوط به آن در دستور کار مجلس قرار دارد و قوانین موجود که قابلیت اجرا ندارند نیز اصلاح خواهند شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/452587/لزوم-بررسی-عملکرد-دستگاه‌های-مسئول-در-حوزه-جمعیت-توسط-مجلس
بستن   چاپ