آریا بانو
بازگشایی سینماها؛ بازیِ سه سر باخت!
سه شنبه 20 آبان 1399 - 15:22:07
آریا بانو - خبرنیوز / جمشید خاوری در یادداشتی نوشت: در دستورالعمل جدید "ستاد ملی مدیریت کرونا" که از امروز بیستم آبان ماه قرار است اجرایی شود سالن های سینما از صبح تا ساعت 6 عصر مجاز به فعالیت هستند و بعد از آن مانند سایر مشاغل غیرضرور، باید تعطیل شوند.
یک
این طرح با مخالفت حداکثری از سوی اهالی سینما مواجه شده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست چرا که سالن ها قرار است در ساعتهایی باز باشند که اصولا ساعات مرده و کم مخاطب سینماهاست. از آنجایی که مردم به خاطر مشغله هایی که در طول روز دارند، معمولا ساعات عصر و شب را برای رفتن به سینما انتخاب می کنند اما با اجرایی شدن این طرح، عملا فرصت رفتن به سینما را از دست خواهند داد.
دو
از طرف دیگر، تجربه اکران چند فیلم در دوران شیوع کرونا (از اسفند پارسال تا کنون) نشان داده که هر فیلمی اکران شود به خاطر محدودیت ها به هیچ عنوان نمی تواند پرفروش شود یا لااقل هزینه تولیدش را در بیاورد. بنابراین به نفع صاحبان فیلم هم نخواهد بود و بعید می دانم تهیه کننده ای حاضر شود فیلمش را در این شرایط قربانی کند. چه اینکه در اوایل تابستان که سینماها بدون محدودیت و تا پاسی از شب مشغول به فعالیت بودند نیز از فیلمها استقبال زیادی نشد و تماشاگران ترجیح می دادند در خانه فیلم ببینند.
سه
با شیوع کرونا و تعطیلی اجباری سالن های سینما، بسیاری از کارکنان این صنف بیکار شدند. اگر این طرح به خاطر حمایت از این قشر مطرح شده نیز اشتباه است چون شاید آنها به کارشان بازگردند اما وقتی تماشاگری نباشد و بالطبع، درامدی عاید صاحب سینما نشود؛ او با کدام پول می تواند حقوق کارکنان و قبض آب و برق و گاز و سایر هزینه ها را بپردازد؟
پ.ن: به نظر می رسد اجرای این طرح مصداق ضرب المثل معروفِ «روغن ریخته را نذر امامزاده کردن» است و سینماها بسته بمانند بهتر خواهد بود!

http://www.banounews.ir/fa/News/449433/بازگشایی-سینماها؛-بازیِ-سه-سر-باخت!
بستن   چاپ