آریا بانو
روشهایی کاربردی برای برخورد با قشقرق کودکان
سه شنبه 20 آبان 1399 - 14:12:10
آریا بانو - آخرین خبر / قشقرق در کودکان به رفتارهای غیر قابل کنترل مانند جیغ کشیدن، پا کوبیدن به زمین، مشت و لگد زدن، کوبیدن سر،به زمین افتادن و... گفته می شود
مکث کنید

آریا بانو

پیش از هرکاری خودتان را به جای کودک قرار دهید. جملات همدلانه می تواند آبی برآتش بی تابی کودک باشد. به عنوان مثال جمله« می دونم که سیب زمینی سرخ کرده خیلی دوست داری.»، از گفتن جملۀ « این هفته سه بار سیب زمینی سرخ کرده داشتیم» بیشتر کمک میکند .
خواسته کودک را بشنوید و به وی حق انتخاب دهید

آریا بانو

تعداد قوانین کم اما محکم داشته باشید. در طول روز حداکثر 4بار به کودک نه بگویید! درصورتی که خواسته اش اصلاً آسیب یا ضرری ندارد، به او بله بگویید. گاهی میتوان خواسته کودک را به صورت تخیلی برآورده کرد. به عنوان مثال بگویید: « اگه من یه چوب جادویی داشتم، ازش می خواستم تا همۀ ما رو فردا به پارک ببره که به احتمال زیاد، خیلی جذاب تر از مدرسه است.»
با کودک تان شوخی کنید

آریا بانو

گاهی، کودکان به کوچک ترین چیزها می خندند. از همین مسئله برای پرت کردن حواسشان پیش از آغاز قشقرق استفاده کنید. به عنوان مثال ، درصورتی که کودک برای بیرون رفتن آماده نمی شود، میتوانید بجای تکرار جملۀ « لباست را بپوش، دیر شد!»، در نقش جادوگر ظاهر شوید و با خواندن وردهای خنده‌دار ، بازی یا یک قصۀ نمایشی کوتاه، بچه را به آماده شدن ترغیب کنید. شوخی در عین همدلی سبب کاهش ناراحتی کودک میشود .
از داشتن روتین و برنامه روزانه غافل نشوید
گاهی تمام تلاش ها با شکست روبرو میشود . به عنوان مثال ، از کودکی گرسنه یا خسته نمی توان انتظار داشت مناسب با شرایط رفتار کند؛ یا امکان دارد حادثه ای غیرمنتظره همه چیز را از کنترل بیرون کند و به دنبال آن کودک جیغ بکشد یا گریه کند؛ این یک فاجعه نیست، داشتن برنامه برای انجام کارهای معمولی و روزانه از یک جهت به اعضای خانواده کمک میکند به هم نزدیک شوند و از طرف دیگر جلوی بسیاری از بی‌نظمی ها و قشقرق ها را می گیرد. به عنوان مثال ، ساعت مشخص خواب شبانه به داشتن روزی بانشاط کمک میکند. 
کارهایی که هیچ گاه نباید انجام دهید:
سر فرزند خود فریاد نکشید یا برایش دلیل و مثال نیاورید. هنگامی که فرزند شما در کوران طغیان احساسات است. اصلاً راهی برای نفوذ منطقی در وی ندارید. تنها باید صبر کنید تا کودک اندکی آرام شود.
زمانی که بداخلاقی کودک پایان یافت، در خصوص آنچه روی داد با عصبانیت یا آشفته حرف نزنید برای این که مرور مجدد و دوباره حوادث میتواند کودک را برآشفته کند و سبب آغاز مجدد یک بداخلاقی بشود.
وی را در آغوش بگیرید و ببوسید و به آرامی تکان دهید. و درصورتی که فکر می کنید احتیاج است که درباره آن صحبت کنید بگذارید چند ساعتی بگذرد و هنگامی که هر دوی شما ارامش خود را بازیافتید درباره آن با هم صحبت کنید .

http://www.banounews.ir/fa/News/449289/روشهایی-کاربردی-برای-برخورد-با-قشقرق-کودکان
بستن   چاپ