آریا بانو
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:
همه کارگران زیرپوشش خدمات مراکز مشاوره تخصصی ازدواج قرار می‌گیرند
شنبه 17 آبان 1399 - 18:31:41
آریا بانو - خبرگزاری آریا- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: همه کارگران که قصد ازدواج دارند، زیرپوشش خدمات مراکز مشاوره تخصصی ازدواج قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد مهدی تندگویان در نشست وزیر ورزش و جوانان با اعضای کمیته علمی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، از تفاهم نامه همکاری با وزارت کار خبر
داد و گفت: قرار است همه کارگران به ویژه کارگران جوانی که قصد ازدواج دارند زیرپوشش خدمات مراکز مشاوره تخصصی ازدواج قرار گیرند، چون که در شرایط همه گیری بیماری کووید 19؛ کارگران و فعالان کارخانه ها، تولیدی‌ها و... تحت فشار روانی هستند.
وی افزود: در دوران شیوع ویروس کووید 19 مراجعه به مراکز مشاوره و روانشناسی به شدت کاهش یافت و این دفاتر آسیب‌های جدی دیدند که نیاز است دولت به معافیت‌های مالیاتی این دفاتر توجه کند.
تندگویان گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات مراکز مشاوره تخصصی ازدواج تحت پوشش بیمه نبودن خدمات مشاوره و روانشناس است و برغم درخواست‌هایی که این معاونت با سازمان برنامه و مکاتباتی که با آقای جهانگیری و وزیر کار انجام داده، هنوز پاسخی در این باره دریافت نشده است.
تندگویان ادامه داد: سالانه 600 هزار ازدواج ثبت می‌شود و شاید بتوان یک یا دو جلسه رایگان برای مراجعان در نظر گرفت و حداقل نیازمند 100 میلیارد اعتبار هستیم.
ضرورت توجه به آسیب‌های روانی خانواده مدافعان سلامت و جانباختگان
وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد، آسیب‌های روانی خانواده مدافعان سلامت کشور و خانواده‌هایی است که عزیزانشان را از داده‌اند و باید نهادی ویژه از این افراد حمایت کند.
تندگویان اظهار داشت: برای ارائه خدمات مشاوره یک رویه هماهنگی ایجاد و از پراکندگی‌های خدمات مشاوره پیش از ازدواج جلوگیری شود.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه از کارشناسان روانشناس برنامه‌های رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: گاهی دیده می‌شود در رسانه‌ها از مشاوران جوان بدون کیفیت و تخصص لازم دعوت
می‌شود در حالی که فهرست مشاوران زبده را داریم تا بتوانند از این افراد استفاده کنند.
وی گفت: دفاتر مشاوره تخصصی ازواج زیرپوشش معاونت جوانان در سال گذشته به حدود 30 هزار نفر خدمات رسانی کرد وپیش بینی می‌شود امسال این رقم به 50 هزار نفر برسد.

http://www.banounews.ir/fa/News/446913/همه-کارگران-زیرپوشش-خدمات-مراکز-مشاوره-تخصصی-ازدواج-قرار-می‌گیرند
بستن   چاپ