آریا بانو
برگزیدگان رویداد کمند با حضور معاون رییس‌جمهوری در ایلام معرفی شدند
دوشنبه 12 آبان 1399 - 14:26:51
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - ایلام - برگزیدگان رویداد کمند(کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های ایلام) در آیین اختتامیه این طرح روز دوشنبه در آیینی با حضور معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بصورت ویدیوکنفرانس معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه ایلام در این آیین گفت: رویداد کمند فرصتی ایجاد کرده است تا دختران دانشجو در سال آخر تحصیل خود در کنار رشته تحصیلی، یک مهارت کاربردی را نیز فرابگیرند.
محمد علی‌اکبری افزود: این رویداد با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونا توانسته است عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته و بازخورد مطلوبی داشته باشد.
وی با بیان اینکه هدف‌گذاری این طرح مهارت‌آموزی دختران دانشجو همزمان با فارغ‌التحصیلی از دانشگاه است، یادآور شد: کارآمدتر شدن دختران دانشجو سبب می‌شود تا این افراد در محیط خانواده و عرصه اجتماعی نقش مؤثرتری را ایفا کنند.
رییس دانشگاه ایلام اظهار داشت: یکی از مشکلات جشنواره‌ها مشارکت پایین مقاطع ارشد و دکتری است اما در این طرح با استقبال خوب این مقاطع روبرو بودیم و تمامی مقاطع تحصیلی بویژه ارشد و دکتری شرکت کردند.
علی‌اکبری خواستار حمایت از فعالیت‌های کارآفرینانه دانشجویان شد و ابراز امیدواری کرد: تعامل بیشتری برای برگزاری چنین برنامه‌هایی صورت گیرد.
مدیر فرهنگی دانشگاه ایلام نیز در این آیین گفت: این طرح قرار بود اسفندماه سال گذشته اجرا شود اما با شیوع کرونا و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فراخوان این طرح از تیرماه آغاز شد و دختران دانشجو که مخاطبان این طرح بودند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.
حمیدرضا امامی‌پور افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در طرح کمند 135 نفر بود اما شرکت‌کنندگان فعال که در دوره‌های آموزشی شرکت داشته و فعال بودند 55 نفر است.
وی یادآور شد: برای دانشجویان فعال کارگاه‌های متخلف برگزار و آموزش‌های لازم برای ارائه ایده به آنها داده شد.
مدیر فرهنگی دانشگاه ایلام اظهار داشت: 33 ایده به دبیرخانه ارسال شد و تعداد ایده‌های داوری شده 30 ایده است.
امامی‌پور افزود: تعداد ایده‌های منتخب هشت ایده شامل چهار طرح برگزیده و چهار طرح شایسته تقدیر و تعداد برگزیدگان نیر هشت نفر است.
وی یادآور شد:50 درصد طرح‌ها در حوزه صنایع دستی بود که نشان‌دهنده نقطه قوت و بازتاب پتانسیل استان است.
امامی‌پور گفت: نرگس سعیدفر با طرح سازه‌های چوبی و جواهرات رزین اپوکسی نفر اول، پریسا شیرخانی با طرح تولید محصولات آرایشی و بهداشتی کاملا ارگانیک نفر دوم و افسانه شکری با طرح نقطه‌کوبی و نقاشی بر روی سفال و سنگ و مهدیه فخار با طرح نقاشی بر روی سفال، پارچه و چوب بطور مشترک سوم شدند.
وی ادامه داد: کیمیا حقی با طرح ساخت زیورآلات، زهره صیدی با طرح آبشمار، یاسمن خادم با طرح محصولات رزینی و زهره یاری با طرح تولید خانگی سوسیس و کالباس شایسته تقدیر شدند.
از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه اجرای طرح کمند در غرب کشور بر عهده دانشگاه ایلام قرار گرفت و دانشگاه‌های دیگر مجری این طرح نیز شامل، بیرجند، حضرت معصومه(س)، حکیم سبزواری، خوزستان، زنجان، کرمان، لرستان، شهید مدنی و یزد بودند.
دانشگاه ایلام با 6 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.
استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 26 هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.
برچسب‌ها
وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایلام مقام معظم رهبری کارآفرینی معصومه ابتکار دانشگاه ایلام

http://www.banounews.ir/fa/News/442923/برگزیدگان-رویداد-کمند-با-حضور-معاون-رییس‌جمهوری-در-ایلام-معرفی-شدند
بستن   چاپ