آریا بانو
تقویت فضاهای اثربخش فرهنگی برای تحقق محله دوستدار کودک
يکشنبه 11 آبان 1399 - 16:16:00
آریا بانو - با غنی سازی محتوای برنامه ها و همچنین تقویت زیرساخت های فرهنگی در اجرای طرح محله دوستدار کودک ، چشم انداز و اهداف طرح که همان ایجاد نشاط و شادابی کودکان است محقق می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2، حسن رحمانی،شهردار منطقه در نشست تخصصی محله دوستدار کودک با اشاره به اینکه طرح محله دوستدار کودک در دوبخش زیرساختی و فرهنگسازی برنامه ریزی و اجرا می شود، افزود: طرح محله دوستدار کودک مطابق با مولفه ها و استانداردهای شهر دوستدار کودک تدوین و برنامه ریزی شده است و تلاش می شود با تشکیل کارگروه تخصصی این برنامه ها عملیاتی شود.
او افزود: تامین امنیت و ایمنی جهت حضور فعال و بانشاط کودکان درفضاهای شهری، افزایش فرصت های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محلات شهری وکمک به ارتقاء سلامت جسمی و روانی کودکان همراه با تشویق آنها به فرهنگ مطالعه از مهمترین اهداف برنامه های دوستدار کودک است.
شهردار منطقه 2 افزود: افزایش آگاهی عمومی، زمینه سازی توسعه مشارکت،ظرفیت سازی برای دسترسی کودکان، بهبود کیفیت محیطی،توسعه فضاهای اثربخش برای بازی و تفریح از جمله مولفه های محله دوستدار کودک است که امید می رود با اجرای برنامه های جذاب و اثر بخش ، اهداف پیش بینی شده محقق شود .
او با بیان اینکه اجرای طرح محله دوستدار کودک گامی در جهت تحقق شعار «تهران شهری برای همه» است، افزود: در یک محله دوستدار کودک، تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی شهر (بهداشت، درمان، آموزش، تفریحی و غیره) باید به‌طور عادلانه در میان کودکان تقسیم شده و حقوق کودکان به عنوان یک شهروند در جامعه شهری به رسمیت شناخته می شود.
شهردار منطقه 2 اجرای برنامه ها با رویکرد اجتماعی و فرهنگسازی را مهمترین بخش در طرح محله دوستدار کودک برشمرد و برنامه ریزی هدفمند ومطالعاتی دراجرای برنامه های جذاب و اثربخش را مورد تاکید قرار داد.

http://www.banounews.ir/fa/News/441917/تقویت-فضاهای-اثربخش-فرهنگی-برای-تحقق-محله-دوستدار-کودک
بستن   چاپ