آریا بانو
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در برابر رقبای خود چه عملکردی دارد؟
شنبه 10 آبان 1399 - 19:29:23
آریا بانو - دیجیاتو /اسپیس ایکس به تازگی شروع به آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک کرده و حالا عملکرد آن مورد بررسی قرار گرفته است.
برخی کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغ ماهانه 99 دلار و همچنین تهیه تجهیزات زمینی به ارزش 499 دلار، در آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت کنند. در گذشته در برخی آزمایش‌های اولیه و خصوصی عملکرد این سرویس مشخص شده بود، اما حالا با شروع آزمایش عمومی، عملکرد آن دقیقتر مورد بررسی قرار گرفته است.
در بازار اینترنت ماهواره‌ای شرکت‌هایی مانند «HughesNet» و «Viasat» حکمرانی می‌کنند که عملکرد چندان مناسبی ندارند. در ایمیل ارسالی اسپیس ایکس به سرعت 50 تا 150 مگابیت بر ثانیه اشاره شده بود که البته نسبت به گذشته افزایش داشته است.

آریا بانو


مردم در مناطقی که به اینترنت کابلی یا فیبر نوری دسترسی ندارند، از اینترنت ماهواره‌ای استفاده می‌کنند. طبق گزارش‌ها، میانگین سرعت دانلود HughesNet در ماه اکتبر 2020 برابر 19.84 مگابیت بر ثانیه بوده و سرعت Viasat به 24.75 مگابیت بر ثانیه رسیده. سرعت آپلود این شرکت‌ها به ترتیب برابر 2.64 و 3.25 مگابیت بر ثانیه بوده است.

آریا بانو

استارلینک در مقایسه با رقبای خود عملکرد بسیار بهتری داشته و به ترتیب سرعت دانلود و آپلود برابر 79.5 و 13.8 مگابیت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس تنها در زمینه سرعت دانلود و آپلود عملکرد بالایی ندارد، بلکه در بخش تاخیر نیز عملکرد بی‌نظیری نسبت به رقبای خود دارد.
زمان تاخیر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برابر 42 میلی ثانیه است که اگرچه نسبت به اینترنت سیمی عملکرد ضعیفتری دارد و مشابه اینترنت 4G LTE‌ است، اما نسبت به تاخیر 728 و 643 میلی‌ ثانیه شرکت‌های HughesNet و Viasat بسیار بهتر است. اسپیس ایکس می‌خواهد تا تابستان 2021 به تاخیر 16 تا 19 میلی ثانیه‌ای دست پیدا کند.

آریا بانو


اینترنت ماهواره‌ای هزینه بالایی از کاربر طلب می‌کند. اسپیس ایکس ماهانه 99 دلار از کاربران هزینه می‌گیرد. سرویس اینترنت HughesNet با سرعت 25 مگابیت بر ثانیه و حجم 20 گیگابایت، هزینه ماهانه‌ای برابر 69.99 دلار دارد و شرکت Viasat برای اینترنت خود با سرعت 12 مگابیت بر ثانیه ماهانه 100 دلار از کاربران هزینه دریافت می‌کند و قیمت سرویس 30 مگابیت بر ثانیه آن به 200 دلار در ماه می‌رسد.

http://www.banounews.ir/fa/News/441214/اینترنت-ماهواره‌ای-استارلینک-در-برابر-رقبای-خود-چه-عملکردی-دارد؟
بستن   چاپ