آریا بانو
سوتی بد در جذب بازیکن قرضی کورتریک
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 12:08:27
آریا بانو - خبر ورزشی / همه اهالی فوتبال می‌دانستند محمد نادری از باشگاه تراکتور به کورتریک بلژیک پیوست و سپس به صورت قرضی به پرسپولیس پیوسته بود و برای جذب این بازیکن باید رضایت باشگاه بلژیکی جلب می‌شد اما ظاهراً تنها کسانی که از این موضوع بی‌اطلاع بودند مدیران باشگاه استقلال بودند که ندانسته و نشناخته این بازیکن را پای میز مذاکره نشانده و او را به تیم استقلال آوردند.
پس از غائله‌ای که در جذب محمدرشید مظاهری از باشگاه تراکتور و البته یکی، دو بازیکن دیگر این تیم برای استقلال به‌راه افتاد، به نظر می‌رسید مشکلاتی از این دست دیگر گریبان این تیم را نگیرد ولی این پایان کار نبود و روز گذشته ماجرای جدیدی در همین ژانر رخ داد و موجب شد ته دل هواداران استقلال خالی شود.
همه می‌دانستند غیر از مدیران
همه اهالی فوتبال می‌دانستند محمد نادری از باشگاه تراکتور به کورتریک بلژیک پیوست و سپس به صورت قرضی به پرسپولیس پیوسته بود و برای جذب این بازیکن باید رضایت باشگاه بلژیکی جلب می‌شد اما ظاهراً تنها کسانی که از این موضوع بی‌اطلاع بودند مدیران باشگاه استقلال بودند که ندانسته و نشناخته این بازیکن را پای میز مذاکره نشانده و او را به تیم استقلال آوردند! هرچند دیروز یکی از مدیران استقلال گفت توافق شفاهی باشگاه بلژیکی را گرفته‌ایم.
عجله بی‌مورد برای خوابیدن غائله
نزدیکان باشگاه البته پس از محرز شدن این مسئله با آوردن این دلیل که در اجرای این موضوع عجله داشتند، گفتند: «در روزهایی که پرسپولیسی‌ها دنبال تمدید قرارداد نادری بودند ما نخواستیم تعلل کنیم و...»
اخطار باشگاه بلژیکی
نکته جالب توجه و البته مهم این بود که وقتی عکس و تفصیلات این ماجرا (پیوستن نادری به استقلال) در رسانه‌ها منتشر شد، باشگاه کورتریک با تعجب از این موضوع یقه نادری را گرفت و اعلام کرد می‌خواهد از باشگاه استقلال شکایت کند که بازیکنش را پس از اتمام قرارداد قرضی با پرسپولیس جذب کرده است.
حق رضایتنامه سنگین
در همین راستا روز گذشته اعلام شد باشگاه بلژیکی گفته یا از باشگاه استقلال به فیفا شکایت می‌کند یا باشگاه ایرانی باید 600 هزار یورو بابت این انتقال قرضی حق رضایتنامه بدهد. موضوعی که البته خیلی سریع از سوی مسئولان باشگاه ایرانی تکذیب و اعلام شد حداکثر مبلغی که باید بابت این جابه‌جایی به حساب باشگاه بلژیکی واریز شود 200 هزار یورو است که باز هم می‌خواهند بابتش از آنها تخفیف بگیرند.
مشاوره مدیر ایرانی در بلژیک
نادر بیات که در بلژیک باشگاهداری و دیگر مسئولیت‌های فوتبالی را تجربه کرده، روز گذشته در صحبتی کوتاه در همین باره گفت براساس رابطه‌ای که با مدیر باشگاه کورتریک داشته متوجه عصبانیت او شده و حالا استقلالی‌ها باید به نوعی این موضوع را از دل مدیر باشگاه بلژیکی دربیاورند! چون اگر این کار را نکنند به دلیل اقدام غیرحرفه‌ای باشگاه استقلال آنها به‌راحتی می‌توانند با مدارکی که در دست دارند از استقلال شکایت کنند! بیات در آخر حرف‌هایش گفته بود: «به محض اینکه از این موضوع مطلع شدم به استقلالی‌ها خبر دادم تا مشکلی از این بابت برای‌شان ایجاد نشود.»
استقلالی‌ها در تکاپو
همان دیروز که این بحث مطرح شد یکی از مدیران باشگاه استقلال دنبال بلیت و ویزای بلژیک رفت تا با سفر به اروپا از نزدیک با مدیر باشگاه کورتریک حرف بزند. شاید در این ملاقات نادر بیات هم او را همراهی کند تا بتواند در نقش مترجم و واسطه دوطرفه عمل کند. از طرف دیگر هم استقلالی‌ها درصدد برآمدند تا در اوج بی‌پولی دنبال جور کردن 150 تا 200 هزار یورو باشند.
مدیربرنامه‌ سابق نادری شانه خالی کرد
در این بین مدیربرنامه قبلی بازیکن مورد نظر درباره انتقال نادری به استقلال توضیح داد که در این ماجرا او هیچ تقصیری نداشته و نادری خودش مقصر است. او گفت: «از سه ماه پیش ‌قرارداد من با نادری تمام شده و مسئولیت اتفاقات این‌چنینی با من نیست. من او را به تراکتور و سپس کورتریک و بعد به پرسپولیس آوردم ولی این بار او خودش با سه باشگاه وارد مذاکره شد و من نقشی در این بحث نداشته‌ام و او خودش مقصر است.» 
شاید نادری 3 ساله آبی‌پوش شود
در همین میان یکی از مدیران باشگاه استقلال که خوشبینانه به این غائله نگاه می‌کرد، توضیح داد که در صورت رتق و فتق شدن این ماجرا طوری با طرف بلژیکی قرارداد می‌بندند که نادری به جای یک فصل 3 سال در استقلال توپ بزند. از طرفی باید روی دیگر سکه را هم دید و اینکه باشگاه بلژیکی با استقلال راه نیاید و بازیکنش را به بلژیک برگرداند و یا او را به پرسپولیس برگرداند، چراکه یحیی هنوز هم نادری را می‌خواهد!

http://www.banounews.ir/fa/News/438906/سوتی-بد-در-جذب-بازیکن-قرضی-کورتریک
بستن   چاپ