آریا بانو
شمشیربازان باید اردو داشته باشند اما ریسک آن را نداریم
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 12:07:56
آریا بانو - مهر / رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به در پیش بودن مسابقات زون آسیا برای ملی‌پوشان این رشته گفت: به خاطر این رقابت‌ها باید تا پایان سال اردوی آماده‌سازی داشته باشیم اما نمی‌دانیم کجا و چه زمان!
فضل الله باقرزاده با یادآوری اینکه قرار بود اردوی تیم های ملی شمشیربازی در دو اسلحه اپه و فلوره از هفته دوم آبان ماه آغاز شود، گفت: برای تعیین محل برگزاری اردو رایزنی هایی با استان های یزد، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی، اردبیل و مرکزی داشتیم تا بتوانیم با توجه به شرایط کرونا و پروتکل هایی که ملزم به رعایت‌شان هستیم، مطمئن ترین محل را برای اردو انتخاب کنیم.
وی تصریح کرد: پروتکل های بهداشتی برای شمشیربازی خیلی سختگیرانه است که لزوم گرفتن تست PCR و حضور در قرنطینه بخشی از آن به حساب می آید. با این حال مبنا را بر این قرار داده بودیم که حتماً اردوی خود را از هفته آینده آغاز کنیم اما موج سوم کرونا و آمار بالایی که تعداد مبتلایان دارند، برای‌مان چاره ای نگذاشت جز لغو برنامه ریزی های انجام شده.
رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد زمان جدید پیش بینی شده برای برگزاری اردوی تمرینی ملی پوشان این رشته خاطرنشان کرد: هیچ چیز مشخص نیست. باید بینیم کرونا چه شرایطی را برای‌مان رقم می زند تا بر اساس آن اقدام به برنامه ریزی کنیم. باید تا پایان سال اردو داشته باشیم اما نمی دانیم کجا و چه زمانی! کرونا دست مان را بَد در پوست گردو گذاشته است. به محض بهبود شرایط فعلی و نزدیک تر شدن به شرایط عادی برای اردوها برنامه ریزی می کنیم.
باقرزاده با تاکید بر اینکه ملی پوشان شمشیربازی در اسلحه های مختلف پیگیر تمرینات‌شان هستند، تصریح کرد: درست است که تا پایان سال 2020 میلادی هیچ رویدادی در آسیا و جهان برگزار نمی شود اما طبق اعلام فدراسیون جهانی در فاصله زمانی 20 فروردین ماه تا 10 اردیبهشت ماه رقابت های زون قاره ای که یک از مرحله از توزیع سهمیه های المپیک هستند، برگزار خواهند شد. ایران هم از جمله شرکت کنندگان در مسابقات زون آسیاست. بنابراین باید تا پایان سال اردوهایی داشته باشیم که آمادگی لازم برای اعزام را به دست بیاوریم.
وی با اشاره به اینکه ایران 5 نماینده در مسابقات شمشیربازی زون آسیا خواهد داشت، تاکید کرد: در هر یک از اسلحه های سابر بانوان، اپه مردان و بانوان و فلوره مردان و بانوان یک نماینده اعزامی خواهیم داشت. در سابر مردان هیچ نماینده ای اعزام نمی شود چراکه سهمیه تیمی این اسلحه برای المپیک به دست آمده است.
رئیس فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: اینکه چه نفراتی به زون آسیا اعزام می شوند، مشخص نیست. شمشیربازان اعزامی با برگزاری مسابقات انتخابی مشخص خواهند شد. به خاطر ماه ها دوری از تمرین و مسابقات باید این رقابت ها را خیلی نفسگیرانه برگزار کنیم. همین موضوع هم دلیل دیگری بر عزم جدی فدراسیون برای برگزاری اردوهای آماده سازی است.
وی افزود: مجوز لازم برای آغاز به کار برنامه های شمشیربازی خیلی دیر صادر شد. اگر این مجوز را مثلاً دو ماه پیش که شرایط کلی کرونا در کشور بهتر بود، دریافت می کردیم حتماً اردوهای خود را آغاز می کردیم اما الان شرایط اصلاً خوب نیست. برگزاری اردو و تمرین متمرکز در این شرایط ریسک بالایی میخواهد که ما نداریم. به محض دور شدن از شرایط فوق قرمز فعلی و عادی تر شدن وضعیت برای این مهم اقدام می کنیم اما واقعاً مشخص نیست چه زمانی.
باقرزاده گفت: زمانیکه شرایط برای اردوی متمرکز مهیا شد قطعاً اردوی تیم ملی اسلحه سابر را هم برگزار می کنیم. در حال حاضر مجتبی عابدینی و علی پاکدامن در آکادمی ملی المپیک و محمد رهبری و محمد فتوحی در شهرستان های خود پیگیر تمرینات‌شان هستند. سرمربی تیم ملی (پیمان فخری) هم نظارت لازم را بر روند کارهای شان دارد اما منتظر اولین فرصت هستیم تا این شمشیربازان بتوانند کنار یکدیگر تمرینات شان را دنبال کنند.
رئیس فدراسیون شمشیربازی در پایان از اقدام این فدراسیون برای کمک به وضعیت معیشیتی اهالی این رشته در دوره کرونا گفت و یادآور شد: از دو ماه پیش در قالب بسته حمایتی کمک مالی به ملی پوشان فلوره و اپه (مردان و بانوان) و سابر (بانوان) داریم. 20 مربی فعال در شهرستان ها هم شامل این کمک می شوند. در مجموع بسته حمایتی فدراسیون شامل 40 نفر می شود. در قالب این بسته ماهیانه 500 هزار تومان به افراد تعلق می گیرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/438902/شمشیربازان-باید-اردو-داشته-باشند-اما-ریسک-آن-را-نداریم
بستن   چاپ