آریا بانو
دفاعیه جدی زکی‌پور مقابل شایعات و حرف و حدیث‌ها!
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 01:25:17
آریا بانو - ورزش 3 / مدافع چپ پا و باتجربه استقلال با اعلام این مطلب که از خرید بازیکن در پست تخصصی‌اش ناراحت نیست می‌گوید به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای حاضر است با رقبایش برای حضور در زمین مبارزه کند.
میلاد زکی پور مدافع تیم استقلال 4 است که در استقلال حضور دارد و از این حیث جزو بازیکنان قدیمی تیم به شمار می‌رود. این در حالی است که او در این فصل رقبای بسیار سختی دارد اما خودش اعتقاد دارد این بخشی از فوتبال حرفه‌ای است و حاضر است ضمن رفاقت با هم‌تیمی‌هایش برای حضور به‌عنوان بازیکن ثابت با آن‌ها مبارزه کند. به بهانه آغاز لیگ بیستم با او گفت‌وگویی انجام دادیم که در ذیل می‌خوانید:
*مدتی است که تمرینات استقلال با محمود فکری آغاز شده در مورد شرایط تمرینات برایمان بگو.
زکی پور: تمرینات همیشه خوب است. روزی دو نوبت تمرین می‌کنیم. چند بازی تدارکاتی هم داشتیم و منتظریم تا ان‌شاءالله از دهم آبان بازی‌های لیگ شروع شود.
*از کار کردن زیر نظر محمود فکری برایمان بگو.
زکی پور: محمود فکری از روزی که آمده رابطه‌اش با بچه‌ها خوب است. او به خاطر اینکه خودش قبل در استقلال بازی کرده خیلی خوب همه شرایط را درک می‌کند. با بچه‌ها رابطه خوبی برقرار کرده و سعی کرده همه بچه‌ها را با یک‌چشم ببیند امیدوارم بتوانیم فصل خوبی داشته باشیم تا دل هواداران را شاد کنیم.
*نسبت به خیلی از تیم‌ها تمرینات را خیلی دیر آغاز کردید اما به نظر تیمتان آماده است نظر خودت چیست؟
زکی پور: بله ما الآن روزی دو نوبت تمرین می‌کنیم. تمرینات هم خوب است. تیم هم کم‌کم دارد خوب می‌شود، حالا باید در ادامه ببینیم علی کریمی تکلیفش چه می‌شود. اگر بماند شرایط بهتر هم خواهد شد.
*اگر استقلال بتواند کریمی را حفظ کند به غیر از روزبه چشمی تقریباً توانسته اسکلت اصلی تیمش را حفظ کند درست است؟
زکی پور: بله ما هرسال 17-18 بازیکن در فصل نقل و انتقالات خروجی داشتیم. خوبی که امسال دارد زیاد خروجی نداشتیم. تیم خوبی داریم ان شاءالله امسال بتوانیم از همان اول فصل نتیجه خوبی بگیریم.
*تو باوجود اینکه یک‌فصل دیگر با استقلال قرارداد داشتی در برهه‌ای که برخی بازیکنان برای تمدید قرارداد به ملاقات سعادتمند می‌رفتند مراجعه‌ای به دفتر باشگاه داشتی دلیلش چه بود؟
زکی پور: من نزدیک به 5 سالی که در استقلال هستم همین تنها مراجعه‌ام به باشگاه بود که آن‌هم باید یک برگه‌ای را امضا می‌کردیم تا از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشویم. همین.
*گمانه‌زنی‌ها براین بود که یا برای تمدید قرارداد به باشگاه رفتی یا مباحث مالی در میان است خودت بیشتر توضیح می‌دهی؟
 زکی پور: نه بابا، مالی چی؟ من قرارداد 4 سال با استقلال بستم و از همه هم کمتر پول می‌گیرم. بازیکنی هست که در استقلال نصف من هم‌بازی نمی‌کند اما 10 برابر من پول می‌گیرد.
*شفاف بگو کدام بازیکن یا بازیکنان منظورت است؟
زکی پور: حرفم کلی است، الآن بازیکنان جوانی که می‌آیند رقم‌های قراردادشان خیلی بیشتر از من است و این اصلاً اشکالی هم ندارد حتماً حقشان بوده که با این مبلغ به خدمت گرفته شدند.
در تمام این سال‌ها در استقلال همیشه به خاطر هواداران و نام بزرگ این باشگاه ماندم. آرزو دارم که در این فصل بهترین بازی‌هایم را انجام دهم. گرچه در این 4 سال که در استقلال بودم از همه بیشتر بازی کردم اما از همه کمتر پول می‌گیرم چون‌که مبلغ قراردادم پایین است. هرکسی می‌آید و می‌رود (بازیکنان) از من بیشتر پول می‌گیرد، من هم هیچ‌وقت گلایه و شکایتی نکردم درحالی‌که تیم‌های دیگری 2-3 برابر پول می‌دادند.
* درخصوص ورود نادری به استقلال با توجه به اینکه او نیز مثل تو در دفاع چپ بازی می‌کند آیا حرف خاصی داری؟
زکی پور: به‌هرحال این نظر سرمربی تیم است و من به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای هر بازیکنی که در پستم جذب شود ضمن رفاقت با او، رقابت خواهم کرد و مطمئناً مربی هر بازیکنی که در تمرینات آماده باشد را استفاده خواهد کرد.
*نظرت در مورد قرعه‌کشی لیگ برتر چیست؟
زکی پور: قرعه خوبی بود، ولی من در این 4 سالی که در استقلال بودم همیشه اولین بازی‌مان خیلی برایمان سخت شده است. چه با استراماچونی، چه با منصوریان، چه با شفر. واقعانمی دانم چرا نمی‌توانیم بازی اول را ببریم. اما در این فصل شرایط فرق کند. ما الآن نه به دربی فکر می‌کنیم، نه به بازی دیگری، بلکه تمام تمرکزمان برد دربازی اول است تا با بردی که به دست می‌آوریم لیگ را باروحیه‌ای مضاعف آغاز کنیم.
*پس برد در اولین بازی برایتان خیلی مهم است؟
زکی پور: بله خیلی مهم است ما در 4 سال گذشته اولین بازی یا مساوی کردیم یا باختیم. همیشه یک شرایط شده که نتوانستیم برد کسب کنیم. از این فصل شروع به بردن می‌کنیم و استقلال را به جایگاهی که حقش است می‌رسانیم.
*در فصلی که گذشته استقلال شرایط پرفرازونشیبی پشت سر گذاشت. استراماچونی رفت و مجیدی آمد وکرونا هم‌بازی‌ها را به تعویق انداخت خودت چه فکر می‌کنی؟
زکی پور: لیگ که خیلی طولانی شد. فکر می‌کنم نزدیک 15 ماه شد ما هم دائم خودزنی می‌کردیم. مدیرعامل‌ها با مربی‌ها مشکل داشتند. در آستانه حساس‌ترین بازی‌هایمان به یک‌باره یک مشکلاتی در باشگاه پیش می‌آمد که اصلاً تمرکز بازیکنان برهم می‌ریخت. یا مدیران قبلی دربازی‌های مهم نمی‌آمدند پاداش تعیین کنند. مثلاً می‌گفتند 500 میلیون تومان پاداش فلان بازی است. نمی‌دانند مجموعه تیم 60-50 نفر است و نفری فقط 3-4 میلیون می‌رسد. بعد یکی از دوستانم می‌گفت 500 میلیون تومان پاداش گرفتی!(با خنده). نمی‌دانستند آن 500 میلیون در بین کل اعضای تیم تقسیم‌شده است. باورتان می‌شود که مدیرعامل قبلی قبل از بازی فینال حذفی رختکن تیم نیامد و پاداشی را هم تعیین نکرد! در حالی که تراکتوری‌ها نفری 60 میلیون تومان پاداش گرفتند. باور کنید تاثیردارد.
*شاید اختلافی که پیش از بازی فینال بین سعادتمند و مجیدی به وجود آمد باعث شد سعادتمند پیش بازی فینال در رختکن تیم حاضر نشود.
زکی پور: اختلاف را نمی‌دانم، اما تعیین پاداش خودش برای بازیکنان انگیزه است. حالا ما که به خاطر استقلال و پیراهنی که بر تن داریم در زمین همه توان خود را می‌گذاریم. اما این مسائل خیلی در بالا بردن سطح روحی روانی به تیم مهم است. در کنار آن ما امکاناتمان خیلی بد است، ما زمین تمرین خوب نداریم. اما در عوض پرسپولیس بهترین امکانات را دارد. اصلاً من می‌گویم یک نفر برود. از مجموعه شهید کاظمی (محل تمرین پرسپولیس) فیلم‌برداری کند، بعد بیایید از شرایط زمین و رختکن ما در مجموعه انقلاب و آزادی هم فیلم‌برداری کند. در رختکن ما جا نیست، یک نفر بغلمان بنشیند. زمین تمرین که به کنار، اما هوا سرد باشد باید کاپشن بپوشیم برای ماساژ برویم، هوا گرم باشد کولر خراب است. درحالی‌که آن‌ها (پرسپولیس) یک مجموعه تکمیل دارند، فیلمش را من دیدم. سالن وزنه، استخر، چمنِ خوب اصلاً برای خودش یک استادیومی است. این امکانات به بازیکن انگیزه و انرژی می‌دهد. اما در باشگاه ما این‌قدر مشکلات زیاد است که اصلاً این چیزها درونش گم است. الآن نقل و انتقالات بسته است و باید پول فلان بازیکن ومربی خارجی بدهند بعد فلان بازیکن را بیاورند. یعنی معلوم نیست چی به چی است. این چیزها را البته کسی نمی‌بیند فقط از بیرون مسائل را قضاوت می‌کنند. به خدا منشا به استقلال که آمد می‌گفت چرا شرایط امکاناتی استقلال و پرسپولیس این‌قدر باهم فرق دارد یا وقتی از بازیکنانشان می‌پرسیم اصلاً یک‌چیزهای می‌گویند که ما باورمان نمی‌شود، ما خیلی ازلحاظ امکاناتی ضعیف هستیم نه‌فقط به نسبت پرسپولیس نسبت به همه تیم‌ها امکانات ما ضعیف است. ما الآن لباس‌های تمرین را می‌بریم خانه می‌شوریم و روز بعد برای تمرین می‌آوریم. باورت می‌شود؟! ما این شرایط را حتی در سال اخری که نفت تهران بودیم و این تیم داشت منحل می‌شد هم نداشتیم.
* برای فصل آینده کدام تیم‌ها مدعی اصلی قهرمانی خواهند بود؟
زکی پور: همه تیم‌ها خوب هستند پرسپولیس تیم خوبی است و تیمش کاملاً شکل گرفته است. ما هم مدعی هستیم فصل قبل با اینکه شرایط خوبی نداشتیم دوم شدیم وان شاء الله این فصل برای قهرمانی تلاش خواهیم کرد.
*نظرت در مورد استراماچونی چیست؟
زکی پور: او وقتی به استقلال آمد هیچ تیمی با سیستم سه دفاع بازی نمی‌کرد. اما او آمد روی این سیستم کار کرد و توانست موفق هم باشد، صادقانه در ابتدا خیلی از بچه‌ها می‌گفتند این سیستم جواب نمی‌دهد، اما شرایط به نحوی پیش رفت که بازی شروع نشده ما سه هیچ جلو بودیم. متأسفانه به هر دلیلی نگذاشتند بماند. یعنی اگر می‌ماند خیلی از بازیکنان می‌توانستند توانایی‌های فنی‌شان را نشان دهند، ضمن آنکه من معتقدم این مسئله درنهایت برای تیم ملی‌مان نیز خوب می‌شد.
* آیا در پایان حرف خاصی داری؟
زکی پور: حرف خاصی نمانده، تنها آرزو می‌کنم که در این فصل بتوانیم روزهای خوبی را در کنار کادر فنی جدید رقم بزنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/438675/دفاعیه-جدی-زکی‌پور-مقابل-شایعات-و-حرف-و-حدیث‌ها!
بستن   چاپ