آریا بانو
ناسا: آبی روی ماه وجود دارد که فضانوردان می توانند از آن استفاده کنند
سه شنبه 6 آبان 1399 - 12:55:26 AM
آریا بانو - آخرین خبر /به نقل از newscientist ناسا تأیید می کند آبی روی ماه وجود دارد که فضانوردان می توانند از آن استفاده کنند.آب روی ماه ممکن است بیش از آنچه تصور می شد فراوان و قابل دسترسی باشد ، که می تواند خبر خوبی برای فضانوردان آینده باشد.
پل هین، بولدر و تیم وی در دانشگاه کلرادو با استفاده از تصاویر دوربین و اندازه گیری درجه حرارتی که توسط مدارگرد شناسایی ماه ناسا انجام شده بود ، مناطق سرد و سایه داری را روی کره ماه را نقشه برداری کردند ، که به نظر می رسد مکانهایی هستند که به علت اینکه نور خورشید به آنجا نمیرسد میتواند یخ در آنجا باشد. در حالی که شواهد زیادی در مورد وجود آب در ماه وجود داشته است ، پیش از این تصور می شد که این "محوطه های سرد" (cold traps) فقط به دهانه های عمیق و به عرض کیلومتر محدود شده اند. با این حال ، این تیم دریافت که محوطه های سردسیری کوچکی نیز وجود دارد( مناطقی در مقیاس متر و میلی متر که به طور دائمی سایه دارند و بنابراین می توانند یخ قابل دسترسی تری داشته باشند. در مجموع ، محققان تخمین می زنند که محوطه های سرد حدود 40000 کیلومتر مربع یا تقریباً 1/0 درصد از سطح ماه را اشغال می کنند.
هاین می گوید: "ما میلیاردها و میلیاردها از این محوطه های سرد را در مقیاس هایی می بینیم که قبلاً دیده نشده اند." "این فرصتی است برای استخراج یخ بسیار راحت تر. ما فکر می کنیم این انقلابی است برای فضانوردان ماه . "
یک مطالعه جداگانه علاوه بر هیدروکسیل (OH) وجود یخ آب (H2O) را تأیید کرده است که مشاهدات قبلی قادر به تشخیص آنها نبودند. کیسی هونیبال در مرکز پرواز فضایی Goddard ناسا و همکارانش در مریلند با استفاده از تلسکوپ SOFIA ، یک علامت طیفی را که مخصوص آب است را تشخیص می دهند.

آریا بانو


ناسا در یک نشست خبری که در 26 اکتبر 2020 برگزار کرد رسما اعلام کرد که رصد خانه سوفیا وجود آب در دره کلاویوس روی ماه را تایید میکند. نکته قابل توجه این خبر هیجان انگیز این است که وجود آب روی سطح روشن ماه تایید شده است. میتواند وجود آب محدود به مکان های سایه دار و سرد نباشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/437894/ناسا--آبی-روی-ماه-وجود-دارد-که-فضانوردان-می-توانند-از-آن-استفاده-کنند
بستن   چاپ