آریا بانو
پاک کردن عکس زنان از روی سنگ قبر!؛ مجرمین چه کسانی بودند؟
سه شنبه 6 آبان 1399 - 00:18:44
آریا بانو - مجله دلگرم / پاک کردن عکس زنان از روی سنگ قبرهای آرامگاهی در شهر رویان استان مازندران با اعتراض بستگان و انتقاد شهروندان رو به رو شد.
عصر پنجشنبه گذشته که تعدادی از شهروندان رویان برای زیارت اهل قبور بر مزار درگذشتگان خود رفتند، با سنگ قبرهای مخدوش شده‌ای مواجه شدند که تصویر روی آن با رنگ پوشانده شده و افرادی اقدام به پاک کردن عکس زنان از روی قبرها کردند
این اقدام "خودسرانه" و بدون اطلاع دادن به خانواده‌های این درگذشتگان بوده و حتی مسئولان شهر رویان هم از این تصمیم مطلع نبودند.
خانواده یکی از متوفیان گفت: " این اقدام به تصمیم هیأت امنای ای گورستان انجام شده و گفته‌اند که قرار داشتن تصویر بانوان روی سنگ قبر از نظر شرعی و عرفی درست نیست."
کامبخش سالاریان رئیس شورای شهر رویان گفت که که این اتفاق نباید می‌افتاد و اگر هم هیات امنا با ارائه دلایل شرعی و قانونی تصمیم به انجام آن گرفته بود، باید ابتدا با خانواده‌های درگذشتگان جلسه برگزار می‌کرد.
قرار است روز دوشنبه در جلسه ای با هیات امنای این گورستان در اینباره صحبت شود. از نگاه این افراد اگر قرار داشتن تصویر با حجاب کامل بانوان درگذشته روی سنگ مزار رفتاری خلاف شرع و عرف است باید در همه آرامگاه‌های کشور رعایت شود، نه این که فقط در یک آرامگاه و صرفا بنا بر سلیقه هیأت امنا و بدون توجه به استفتائات موجود انجام شود.
شهروندان معترض به این اقدام معتقدند که این اقدام نوعی تخریب اموال محسوب می‌شود و از سوی دیگر جریحه‌دار کردن احساسات مردم را به دنبال دارد.
از نگاه این افراد اگر قرار داشتن تصویر با حجاب کامل بانوان درگذشته روی سنگ مزار رفتاری خلاف شرع و عرف است باید در همه آرامگاه‌های کشور رعایت شود، نه این که فقط در یک آرامگاه و صرفا بنا بر سلیقه هیأت امنا و بدون توجه به استفتائات موجود انجام شود.
اعضای هیأت امنای آرامگاه رویان در جلسه روز دوشنبه احتمالا دلایل خود برای اجرای این اقدام را مطرح خواهند کرد و پس از آن تصمیم نهایی برای این موضوع اتخاذ خواهد شد.
ضمن این که بروز این چالش‌های سلیقه‌ای در آرامگاه‌ها و همچنین مسائلی مانند تفاوت‌های ظاهری از نظر طراحی و اجرا در سنگ مزارها جای خالی تعیین اساسنامه و طرح مستقل و مناسب برای تدفین در آرامگاه‌ها، به ویژه آرامگاه‌های شهرهای کوچک و روستاها را نیز نمایان می‌کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/437742/پاک-کردن-عکس-زنان-از-روی-سنگ-قبر!؛-مجرمین-چه-کسانی-بودند؟
بستن   چاپ