آریا بانو
دفاع مقدس سند حقانیت و مظلومت ملت ایران
دوشنبه 5 آبان 1399 - 19:32:21
زنان خبر
آریا بانو - کشور ایران در طی سالیان متمادی روزهای سخت و مشکلات متعددی را به خود دیده اما دلاورمردی های زنان و مردان این مرز وبوم هرگز اجازه نداد ذره ای از خاک وطن به دست بیگانه نیفتد.

به گزارش بانو نیوز ، میرزا کوچک خان، رئیس‌علی دلواری، ستارخان سردار ملی و باقرخان سالار ملی و در دوره معاصر شیردلان و زنان و مردانی که در راه دفاع از وطن و ارزش های انقلابی و دینی جانفشانی کرده و با اهدای خون پاکشان برگ زرین افتخار بر تاریخ را باقی گذاشتند.
دفاع مقدس و هشت سال جنگ بار دیگر نشان داد که غیرت و جوانمردی ملت ایران ماندگار و همیشگی است و هیچ گاه مردم کشور شیران اجازه نمی دهند بیگانه ای در امور داخلی اش دخالت کند و یا بتواند خاک وطن را به تصرف خود درآورد.
31 شهریور 1359 سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و امسال چهلمین سالگرد این دفاع مقدس و منجر به پیروزی است.
خبرنگار بانو نیوز در زمینه بازگو کردن ارزش های دفاع مقدس و روزهای حماسه و ایثار با تعدادی از یادگاران آن دوران به مصاحبه پرداخته است و هر کدام حرف ها و درد و دلهایی برای گفتن از دوران هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنی دارند که ناگهان و بی دلیل به کشورمان حمله کرد و زنان و مردان و کودکان و پیران و جوانان بی گناهی را به خاک و خون کشید و جرم آنها استقامت و ایستادگی در برابر ظلم بود.
ساده زیستی و صداقت بزرگترین درس دفاع مقدس
معصومه دستواره همسر شهید سرلشکر رضا چراغی به خبرنگار بانو نیوز گفت: شهدا و یادگاران دفاع مقدس با ساده زیستی و صداقت به مقامی رسیدند که از جایگاه بالا و ارزشمندی برخوردار است.
وی افزود: بزرگترین درس دفاع مقدس داشتن روحیه ایثار، از خودگذشتگی و صداقت و درستی در زندگی است چرا که این خصایص و ویژگی ها می تواند انسان را از ورطه سقوط و در دام شیطان افتادن نجات دهد.
او که از امدادگران دوران دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: معرفت شهدا و انسانیت آنها مثال زدنی و ماندگار است و درسی بزرگ و سرمشقی اثرگذار برای نسل امروز و نسل های آینده به شمار می رود.
دستواره عنوان کرد: زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی و تداوم راه و هدف شهدا و همچنین پیرو ولایت فقیه بودن از خواسته های تمامی شهیدان هشت سال دفاع مقدس است.
وی یادآور شد: امروز دشمن با به راه انداختن جنگ نرم قصد دارد تا خانواده ها را متلاشی کرده و حجاب و عفت را از میان دختران و زنان بردارد.
همسر شهید سرلشکر چراغی اذعان داشت: دختران و زنان ایرانی دارای صفای باطن و پاکی درون هستند و باید در برابر دشمنان و توطئه های آنها هوشیار بوده و فریب مکرهای آنها را نخورند.
دفاع مقدس دانشگاهی پر از معنویت بود
صادق قلیزاده از دیگر یادگاران دفاع مقدس و جانباز جنگ به خبرنگار بانو نیوز می گوید: جبهه ها دارای معنویت و تقدس خاصی بود و در واقع دانشگاهی انسان ساز و مملو از معنویت و حال و هوای به دور از مادیات و دنیا داشت.
وی افزود: شهدا و جانبازان با خدای خود معامله کرده و دنیا و مادیات را رها کردند و برای دفاع از ارزش های اسلامی و مکتب قرآن در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند.
قلیزاده خاطر نشان کرد: برادرم در یک قدمی و در برابر چشمانم شهید شد اما این وضعیت سخت و دشوار هرگز مرا از تحقق هدف دینی و آرمان الهی دور نکرد.
وی عنوان کرد: امروز هم خواست شهدا و جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس بازگو کردن آن دوران برای نسل های امروز و آینده و حرمت نگه داشتن و تقدس دفاع مقدس است.
این جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: بازگو کردن جانفشانی ها و ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس سبب ماندگاری آن در تاریخ ایران زمین می شود.
دوران دفاع مقدس دوره خودسازی بود
رضا دلقان آذری از یادگاران دفاع مقدس و جانباز به خبرنگار بانو نیوز گفت: روزهای سخت و شهادت یاران و همرزمانمان در مقابل چشم های همه ما بسیار سخت بود اما هرگز نمی توانستیم در برابر دشمن از خود ضعف نشان دهیم.
وی افزود: روزهایی بود که چند روز در محاصره دشمن قرار داشتیم و هیچ قوت و غذایی به ما نمی رسید اما همه نیروها تحمل می کردند.
این تکاور دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس در حقیقت دوره آموزش معنویت و خودسازی بود به طوری که برخی از افراد بی نماز به سمت نماز گرایش یافته و نمازخوان شدند.
وی عنوان کرد: فیلم سازی و نوشتن کتاب از خاطرات و رویدادهای دوران هشت سال دفاع مقدس برای نسل امروز و نسل های آینده برای معرفی شهدا امری مورد توجه و ضروری به شمار می رود.
این جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: امروز جانبازان و آزادگان با وجود مجروحیت ها و مشکلات جسمی که پیدا کرده اند باز هم هر زمان نیاز باشد برای مقابله و رودررویی با دشمن انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و استکبار آماده هستند.
وی تصریح کرد: شهید حججی ها، سلیمانی ها، پاشاپورها و همه شهدای مدافع حرم از نسل شهیدان دوران دفاع مقدس هستند.
دلقان آذری گفت: تنها خواسته جانبازان حمایت دولت از آنها برای تامین دارو و درمان است تا بتوانند بدون دغدغه و مشکل به درمان خود پرداخته و داروهای مورد نیازشان را تامین کنند.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/437619/دفاع-مقدس-سند-حقانیت-و-مظلومت-ملت-ایران
بستن   چاپ