آریا بانو
سرنوشت مشعل المپیک در شرایط کرونایی
دوشنبه 5 آبان 1399 - 12:28:48
آریا بانو - ورزش 3 / مشعل‌های المپیک و پارالمپیک توکیو با تصمیم ژاپنی ها به معرض نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.
در شرایطی که شیوع ویروس کرونا مراسم حمل مشعل المپیک را هم تحت تاثیر خود قرار داده و در میانه راه متوقف کرده، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو2020 اعلام کرد که مشعل‌های این دو رویداد را به معرض نمایش عمومی خواهد گذاشت و این اقدام را فرصتی مغتنم برای از نزدیک دیدن ارزش‌های المپیکی عنوان کرده است. 
نمونه مشعل‌های المپیک و پارالمپیک توکیو2020 طی برپایی یک نمایشگاه از تاریخ دوم نوامبر در دفتر فرمانداری کلانشهر توکیو به نمایش عمومی گذاشته می‌شود و تا تاریخ دهم نوامبر در قسمت نمایشگاه پرچم، برای بازدید مستقر خواهد بود.
این مشعل‌ها سپس مسیر تور نمایشگاهی خود را در 62 منطقه شهرداری توکیو ادامه خواهند داد و در کنار آنها نمونه مشعل‌های دیگر که در بازی‌های مختلف المپیک و پارالمپیک روشن شده است نیز نمایش داده می‌شود.
بنا بر اعلام فرمانداری توکیو، بازدیدکنندگان حق حمل و یا لمس مشعل‌ها را نخواهند داشت و بازدید از نمایشگاه با انجام اقدامات ایمنی بهداشتی و ضدکرونایی صورت خواهد پذیرفت.
مشعل اصلی بازی‌های المپیک از ماه سپتامبر در یک حباب محافظتی شیشه‌ای در موزه المپیک توکیو قرارگرفته است و مشخص نیست در ماههای منتهی به المپیک در سال 2021 قرار است به قاره های دیگرهم برده شود یا تا زمان برگزاری این رویداد در توکیو باقی می ماند.

http://www.banounews.ir/fa/News/437328/سرنوشت-مشعل-المپیک-در-شرایط-کرونایی
بستن   چاپ