آریا بانو
داورزنی می‌تواند توضیح دهد چرا نایب رئیسی آسیا از ایران گرفته شد
دوشنبه 5 آبان 1399 - 12:28:35
آریا بانو - مهر / عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال ایران در واکنش به از دست رفتن کرسی ایران در آسیا گفت: شاید دوری از ریاست فدراسیون و حضور در وزارت ورزش یکی از دلایل این اتفاق باشد.
با انجام انتخابات والیبال مناطق مختلف آسیا محمدرضا داورزنی کرسی خود در آسیا را از دست داد. پس از رای‌گیری روز چهارشنبه برای انتخاب سه نماینده منطقه آسیای مرکزی در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا رئیس فدراسیون ایران با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده نخست این منطقه، عضو هیات رئیسه AVC شد و یرمک از قزاقستان و عتیق‌الاسلام از بنگلادش، دیگر افرادی بودند که با کسب آرا به عنوان نماینده آسیای مرکزی عضو هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا شدند.
محمدرضا داورزنی که پیش از این به عنوان رئیس منطقه آسیای مرکزی و نایب رئیس کنفدراسیون آسیا فعالیت می‌کرد، با از دست دادن کرسی یک عضو تنزل پیدا کرد و به دنبال آن نایب رئیسی در آسیا را نیز از دست داد. خبری که سایت رسمی فدراسیون آن را منتشر نکرد و تنها عضویت داورزنی در هیات رئیسه را انعکاس داد.
بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار ما درباره از دست رفتن کرسی ایران در والیبال آسیا گفت: مسائل پشت پرده را نمی‌دانم ولی هر چقدر کرسی‌های آسیایی و جهانی داشته باشیم قطعاً به نفع والیبال ایران خواهد بود. تیم ملی والیبال ایران رشد خوبی در آسیا و جهان داشته است اما در بحث تیم‌ها، مربیان، باشگاه‌ها، داوران و کرسی‌های بین المللی ضعف داریم که باید جبران شود.
عضو کمیته فنی فدراسیون تاکید کرد: صربستان لیگ قدرتمندی ندارد اما صادر کننده بازیکن و مربی به جهان است ما نیز باید در این زمینه فعال باشیم. باید تلاش کنیم کرسی‌های مختلف بین المللی کسب کنیم. نیاز است بازنگری صورت گیرد و بتوانیم لابی انجام دهیم. تیم ملی والیبال جایگاه خوبی دارد و بعد از فوتبال دومین رشته محبوب و پرطرفدار کشور است باید تلاش کنیم که فراتر برویم.
وی ادامه داد: لازم است در کرسی‌های بین المللی نفوذ داشته باشیم. برای رسیدن به این منظور افرادی داریم که بتوان از آنها استفاده کرد.
محمودی در پاسخ به این سوال که ضعف مدیریتی از کجا ناشی می‌شود که به راحتی کرسی از دست می‌رود؟ گفت: اصلاً در جریان اتفاقات نیستم و علت را باید از داورزنی پرسید. شاید به واسطه حضور دو ساله داورزنی در وزارت ورزش و دور بودن از ریاست فدراسیون والیبال این اتفاق رخ داده است. به هر حال کرسی‌ها بازنگری می‌شود و شاید یکی از دلایل این موضوع بوده است. دیگران لابی بیشتری انجام داده‌اند. مسائلی وجود دارد که داورزنی بهتر می‌تواند توضیح دهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/437324/داورزنی-می‌تواند-توضیح-دهد-چرا-نایب-رئیسی-آسیا-از-ایران-گرفته-شد
بستن   چاپ