آریا بانو
3 گیاه آپارتمانی مناسب برای خانه پدربزرگ و مادربزرگ ها
يکشنبه 27 مهر 1399 - 15:53:56
آریا بانو - خراسان / آشنایی با 3 گیاه آپارتمانی تقویت کننده سلامت مغز که به سالمندان توصیه می شود
گیاه مار یا سانسوریا
یکی از ویژگی های جالب توجه گیاه مار توانایی تبدیل دی‌اکسیدکربن به اکسیژن در طول شب و نه فقط در طول روز است. قابلیت این گیاه در تولید اکسیژن باعث کاهش سردرد و کمک به خواب عمیق می‌شود. این گیاه همچنین می‌تواند ذرات مضر را از هوا خارج و به این طریق به سلامت مغز کمک کند. سانسوریا به مراقبت زیادی نیاز ندارد. می‌تواند شرایط نوری مختلف را تحمل کند اما نور غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد و به آبیاری مکرر هم نیاز ندارد.
نخل بامبو
مطالعات نشان می‌دهد نخل بامبو در تصفیه فرمالدئید از هوا بسیار موثر است و حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد. گیاه بامبو اکسیژن بیشتری نسبت به سایر گیاهان خانگی تولید می‌کند و باعث تقویت انرژی و عملکرد مغز می‌شود.
 مانند گیاه مار، مراقبت از نخل‌های بامبو هم نسبتاً آسان است؛ نور کم و غیرمستقیم خورشید را ترجیح می‌دهد و فقط پس از خشک شدن کامل خاک، به آب نیاز دارد.

آریا بانو

سرخس بوستون
یکی از گیاهان مورد تحقیق در زمینه سلامت مغز است. این گیاه می‌تواند با پاک سازی هوا در افزایش سطح هوشیاری و تمرکز موثر باشد. سرخس بوستون نسبت به سانسوریا یا نخل بامبو به آبیاری بیشتری نیاز دارد اما نور غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد. از آن‌جا که گیاه در رطوبت بالا رشد می‌کند، در ماه‌های زمستان نیاز به توجه بیشتری دارد.
منبع: primewomen.com
مترجم : یاسمین مشرف

http://www.banounews.ir/fa/News/431430/3-گیاه-آپارتمانی-مناسب-برای-خانه-پدربزرگ-و-مادربزرگ-ها
بستن   چاپ