آریا بانو
خلق یک دسر خارق العاده پاییزی را تجربه کنید
يکشنبه 27 مهر 1399 - 00:14:11
آریا بانو - مجله دلگرم / مواد لازم :
کدو حلوایی: 400 گرم
عسل یا شکر: به میزان لازم
شیر: 400 میلی‌لیتر
خامه صبحانه: 200 گرم
پودر ژلاتین: 30 گرم (4 قاشق غذاخوری)
گلاب: یک سوم لیوان
زعفران: به میزان دلخواه
پودر هل: 1 قاشق چای‌خوری
پودر وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
دارچین: 1 قاشق مرباخوری
خلال پسته و خلال بادام برای تزیین
طرز تهیه دسر کدو حلوایی با ژلاتین
برای تهیه دسر کدو حلوایی با ژلاتین باید در ابتدا کدوها را با نصف لیوان آب و کمی شکر بپزید. سپس ژلاتین را درون یک ظرف با 20 قاشق غذاخوری آب خنک مخلوط کنید. آب و ژلاتین را آنقدر هم بزنید تا مانند تصویر پفکی شود.
یک کتری آب روی گاز قرار دهید و وقتی جوش آمد شعله‌ی آن را کم کنید. ظرف ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین به روش بن ماری آب شود. کدو حلوایی پخته شده را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس آن را داخل مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید تا پوره شود.
شیر، خامه، زعفران، دارچین، پودر هل، پودر وانیل، گلاب و به میزان لازم عسل یا شکر را به آن اضافه کنید و همه‌ی مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. در این مرحله ژلاتین آب شده را اضافه کنید و باز هم همه‌ی مواد را با هم مخلوط کنید.
ظرفی که برای دسر در نظر گرفته‌اید را کمی چرب و سپس دسر را به آن منتقل کنید. دسر را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای 3 الی 4 ساعت در یخچال بماند تا خودش را بگیرد.
بعد از 3 الی 4 ساعت می‌توانید دسر را از یخچال خارج و دور آن را به آرامی از ظرف جدا کنید. سپس ظرف را چند دقیقه در آب داغ قرار دهید تا قسمت زیری دسر هم از ظرف جدا شود. حالا می‌توانید قالب را در ظرف سرو برگردانید. می توانیدروی دسر را با دارچین، خلال پسته و بادام، انار و شکلات رنده شده تزیین کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/430960/خلق-یک-دسر-خارق-العاده-پاییزی-را-تجربه-کنید
بستن   چاپ