آریا بانو
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور تاکید کرد
تعلل وزارت صمت در صدور گواهی سلامت خودروهای دوگانه سوز کارگاهی
شنبه 26 مهر 1399 - 17:36:00
آریا بانو - مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور با تاکید بر تعلل وزارت صمت در صدور گواهی سلامت خودروهای دوگانه سوز کارگاهی، گفت: مسئولیت حوادث جایگاه های CNG ناشی از عدم صدور گواهی سلامت و در پی آن عدم پذیرش در مراکز معاینه فنی و اخذ معاینه فنی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

سعید قیصر گفت: بعضا در جایگاه های CNG شاهد انفجار خودروهای دوگانه سوز هستیم این موضوع به دلیل این است که برای این خودروها گواهی سلامت صادر نمی شود تا بتوانند در مراکز معاینه فنی پذیرش شوند و تست های لازم از آنها انجام شود، لذا مسئولیت این حوادث به دلیل عدم صدور گواهی سلامت برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
او افزود: وزارت صمت باید پاسخگو باشد که چرا لیست 980 هزار خودرویی که به صورت کارگاهی دوگانه سوز شدند را برای تبدیل وضعیت در اختیار پلیس قرار نمی دهد. این وزارتخانه اعتقاد دارد که این خودروها هم باید گواهی سلامت دریافت کنند درحالی که از نظر سامانه یکپارچه معاینه فنی و شرکت پخش فرآورده های نفتی چنین نیست و این خودروها که توسط کارگاه های مجاز دوگانه سوز شده اند و یک دوره هم به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند نیازی به دریافت گواهی سلامت ندارند.
او ادامه داد: وزارت صمت به دنبال تحمیل هزینه به مالکین خودروها برای اخذ گواهی سلامت است؛ هزینه قابل توجهی که درپی اخذ این گواهی به مالکین خودروهای دوگانه سوز تحمیل می شود به این ترتیب هر حادثه و انفجار خودروها در جایگاه های CNG به دلیل تعلل وزارت صمت در صدور گواهی سلامت خودروهای دوگانه سوزی است که در کارگاه های مجاز دوگانه شده اند.
به گزارش شهر به نقل از ایسنا، طبق مصوبه هیئت دولت از تاریخ یکم دی ماه 98 به بعد امکان سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت CNG تنها برای خودروهای دوگانه‌سوزی که در کارت شناسایی آنها عبارت دوگانه‌سوز و یا دوگانه‌سوز تبدیلی درج شده و دارای گواهی معاینه فنی معتبر هستند، امکان‌پذیر شد. در خودروهای دوگانه‌سوز تولید کارخانه عبارت دوگانه‌سوز در کارت شناسایی خودرو درج شده اما خودروهای تبدیلی اغلب کارت شناسایی با درج عنوان تبدیل شدن خودرو از حالت بنزین‌سوز به دوگانه‌سوز ندارند که باید نسبت به دریافت گواهی سلامت خودروی گازسوز خود اقدام می کردند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/430778/تعلل-وزارت-صمت-در-صدور-گواهی-سلامت-خودروهای-دوگانه-سوز-کارگاهی
بستن   چاپ