آریا بانو
قحطی بازیِ ملی!
سه شنبه 22 مهر 1399 - 14:58:54
آریا بانو - ورزش 3 / با لغو قطعی دیدار تیم ملی ایران برابر مالی حالا ملی پوشان بدون برگزاری دیداری دوستانه در اردوی ترکیه باید به ایران بازگردند.
شاگردان اسکوچیچ که خود را برای دیدار دوستانه برابر مالی آماده می کردند به دلیل ابتلای دو بازیکن مالی به ویروس کرونا یک بازی دوستانه دیگر را از دست رفته می بینند. 
تیم ملی که در ماه‌های اخیر با حاشیه‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده فرصت این را داشت تا با برگزاری دو دیدار دوستانه در روزهای رسمی فیفا، با عقاید تاکتیکی سرمربی جدید خود آشنا شود اما این بار ویروس کرونا بازی تیم ملی را لغو کرد. 
لغو بازی های تیم ملی که در سال های گذشته به اتفاقی تکراری تبدیل شده اکنون می تواند یک معضل برای فوتبال ایران تلقی شود. ملی پوشان در دور رفت رقابت های جام جهانی با دو شکست در رتبه سوم گروه خود قرار دارند و برای صعود به جام جهانی تقریبا باید هر 4 بازی دور برگشت را با پیروزی پشت سر بگذارند و از این رو تیم ملی نیاز به آمادگی حداکثری دارد. 
جالب است بدانید از هشتم بهمن ماه 1397 ، بازی پایانی تیم ملی در جام ملت های آسیا و پایان دوران کی روش در تیم ملی ایران، تنها 3 دیدار دوستانه برای تیم ملی ایران تدارک دیده شده است که البته هیچ کدام از آنها از کشورهای خارج از قاره آسیا نبوده اند. برای مثال در مدت زمان مشابه تیم ملی ژاپن پس از نایب قهرمانی در جام ملت های آسیا ، 7 دیدار دوستانه برگزار کرده است و علاوه بر این با حضور به عنوان تیم مهمان در کوپا آمریکا، سه دیدار نیز در این رقابت ها برگزار کرده است. باید دید فدراسیون فوتبال ایران برای فیفادی‌های بعدی چه تدبیری خواهد اندیشید تا فرصت های کم باقی مانده برای آماده سازی تیم ملی برای نبردهای حساس برابر عراق و بحرین از دست نرود. 
همچنین گفتنی است در صورت صعود تیم ملی به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی 2022، به دلیل تقویم فشرده فیفا احتمالا فرصتی برای بازی‌های دوستانه در سال 2021 وجود نداشته باشد و تمامی روزهای فیفا با دیدارهای رسمی و مقدماتی جام جهانی پر شود و این برای تیم ملی ایران که سرمربی جدیدی روی کار آورده است خبر خوبی نیست.

http://www.banounews.ir/fa/News/428025/قحطی-بازیِ-ملی!
بستن   چاپ