آریا بانو
مهارت زندگی/ 6 ایده برای غافل گیرکردن نوه‌های‌تان
يکشنبه 13 مهر 1399 - 18:51:59
آریا بانو - خراسان / وقت‌گذرانی با نوه‌ها برای مادربزرگ و پدربزرگ‌ها به قول معروف از عمرشان حساب نمی‌شود و با برقراری ارتباط با نوه‌ها، خودشان هم از شادی سرشار می‌شوند. چند ایده برای خوشحال کردن‌ نوه‌ها را بخوانیم:
1-خانه را تبدیل به رستوران کنید
به‌دلیل شرایط کرونایی، بخشی از خانه را شبیه یک رستوران بچینید و از نوه‌ها با دستپخت خودتان پذیرایی کنید. پیشنهاد می‌شود منویی خلاقانه تنظیم کنید تا خیلی به دردسر نیفتید!
2-موزه خانگی راه‌اندازی کنید
حتما گنجینه‌ای از عکس، وسایل قدیمی، اسباب بازی و حتی لباس‌های نوزادی بچه‌ها دارید. جذاب‌ترین آن‌ها را روی یک میز بچینید و نوه‌ها را برای تماشای این موزه دعوت کنید.
3-مجازی در جشن‌شان شرکت کنید
اگر دور از آن‌ها هستید با استفاده از گوشی تلفن در کنارشان باشید. برای واقعی‌تر به‌نظر رسیدن حضورتان چند نوشته و بادکنک رنگی هم پشت سر خودتان آویزان کنید.
4- خود را به فناوری روز علاقه‌مند نشان دهید
از نوه‌تان بخواهید کار با گوشی و حتی بازی رایانه ای را به شما بیاموزد و خودتان را به فیلم و سریال‌های روز هم علاقه‌مند نشان بدهید. آن‌ها نه‌تنها دست رد به سینه شما نمی‌زنند بلکه از داشتن پدر بزرگ و مادربزرگ به روزشان کیف می‌کنند.
5-یک یادگاری دست‌ساز هدیه بدهید
هنر دست‌تان هرچه هست برای نوه‌ها بسیار جذاب است. از عروسک‌های دست‌ساز و ظرف‌های خمیری گرفته تا یک قلعه مقوایی، آن‌ها را به ذوق می‌آورد.
6-آن‌ها را به هواخوری ببرید
در ماه یک روز را در خانواده به عنوان «هواخوری و تفریح با پدربزرگ و مادر بزرگ» نام گذاری کنید اما برای شرایط این روزها می‌توانید این سرگرمی را با تماشای یک فیلم، بازی یا کار در خانه جایگزین کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/419255/مهارت-زندگی--6-ایده-برای-غافل-گیرکردن-نوه‌های‌تان
بستن   چاپ