آریا بانو
این چای را بنوشید تا دیرتر پیر شوید!
جمعه 11 مهر 1399 - 00:01:03
آریا بانو - مجله دلتا / برخی از خواص چای سبز کمک به کاهش وزن، پیشگیری و درمان سرطان، مشکلات قلبی، بیماری های قلبی عروقی، سطح کلسترول بالا، رماتیسم و ورم مفاصل، عفونت، پوسیدگی دندان و بسیاری دیگر است. 
جلوگیری از پیری زودرس
کار اصلی آنتی اکسیدان‌ها خنثی کردن اکسیدان‌ها یا رادیکال‌های آزاد موجود در بدن است و چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آریا بانو


چای سبز ایمنی بدن را بالا می برد
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم چای سبز می‌نوشند تحت خطر باکتری‌های رایج و عفونت‌های ویروسی به آسانی افرادی که چای سبز را در رژیم ندارند، نیستند. چای سبز قدرت سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. Catechins موجود در چای سبز از اتصال به دیواره‌های سلول به منظور عفونی سازی سلول‌ها توسط باکتری‌ها و ویروس‌ها جلوگیری می‌کند.
کاهش کلسترول
چای سبز به دلیل داشتن خاصیت قلیایی، می تواند به کاهش موثر سطح کلسترول کمک کند.
بهبود وضعیت قلبی و عروقی
ترکیبات مخصوصی در چای سبز از غلظت خون جلوگیری می‌کند بنابراین شانس تصلب شراین، لخته شدن و همچنین سکته قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

آریا بانو


بیماری دیابت را کنترل می‌کند
اگر چای سبز با شکر خورده نشود، خاصیت قلیایی آن به کاهش سطح گلوکز خون کمک می‌کند. به علاوه ویژگی‌های آنتی اکسیدان و جمع کنندگی چای سبز سلامتی خوب و عملکرد بهتر پانکراس را تامین می‌کند. بهبود عملکرد پانکراس به معنی ترشح مرتب تر و موثر تر انسولین و متعاقبا بهبود تجزیه و جذب شکر است. افزایش عملکرد موثر می تواند از شروع بیماری دیابت جلوگیری کند.
کاهش وزن
ممکن است باور نکنید اما چای سبز در کاهش وزن نیز به افراد کمک می‌کند به این طریق که مقدار متابولیسم بدن را بالا می‌برد و بنابراین مصرف چربی ذخیره شده در بدن را افزایش می‌دهد. اخیرا چای سبز جایگزین نوشیدنی‌های دیگر شده است زیرا به کاهش وزن کمک می‌کند و این بدان دلیل است که چاقی هنوز هم مشکلی حاد است. خوردن یک یا دو فنجان چای هر روز صبح باعث کاهش وزن، تا چند کیلو در طول یک هفته یا بیشتر می‌شود.

آریا بانو


درمان جوش صورت
استفاده از چای سبز به صورت موضعی تأثیر بسیار محسوسی بر وضعیت جوش‌ها دارد. گفته می‌شود که مصرف خوراکی آن هم برای درمان آکنه‌ها مفید است؛ ولی هنوز مدارک محکم علمی برای این گفته وجود ندارد.

آریا بانو


این ماده ساخت چربی پوست، التهاب و رشد باکتری‌ها را در پوست‌های مستعد جوش کاهش می‌دهد. از آنجا که این موارد عوامل اصلی بروز جوش محسوب می‌شوند، این یافته‌ها برای درمان آکنه در آینده بسیار جالب هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/417214/این-چای-را-بنوشید-تا-دیرتر-پیر-شوید!
بستن   چاپ