آریا بانو
یونتوس - بارسلونا در حکم ال‌کلاسیکوی جدید
پنجشنبه 10 مهر 1399 - 22:59:52
آریا بانو - ورزش 3 / با پایان قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان مشخص شد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو جذاب‌ترین رقابت این مرحله را رقم خواهند زد.
دقایقی پیش قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 2020-2021 به پایان رسید تا مشخص شود مرحله گروهی این فصل شاهد چندین رقابت جذاب بین تیم‌های بزرگ اروپایی خواهد بود؛ رقابتهایی که بدون شک مهمترین و جذاب‌ترین آنها برای علاقه‌مندان به فوتبال رقابت بارسلونا و یوونتوس در گروه G خواهد بود.
در مراسم قرعه‌کشی نام یوونتوس و بارسلونا در گروه G درآمد تا مشخص شود فوتبالدوستان در همین مرحله گروهی دو بار شاهد بازی کردن دو ابرستاره دنیای فوتبال در مقابل هم خواهند بود.
اما این اولین مصاف کریستیانو و لئو در لیگ قهرمانان اروپا نخواهد بود و دیدارهای بارسا- یوونتوس در مرحله گروهی این فصل علاقه مندان فوتبال را به یاد تاریخچه طولانی آنها از رقابت در این رقابت می اندازد.
سابقه مسی- رونالدو در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان
مصاف‌های مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان تنها به مرحله گروهی و مراحل حذفی اولیه خلاصه نمی‌شود بلکه دو ابرستاره چندین بار در مراحل نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان هم با یکدیگر مصاف داده اند. در این رقابتها در مرحله نیمه نهایی و فینال چمپیونزلیگ مسی موفقیت بیشتری داشته و دو بار فاتح جام شده درحالیکه رونالدو هر بار که در این دو مرحله مقابل مسی و تیمش قرار گرفته نتوانسته فاتح جام شود. در دیدارهای این دو در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان‌، لئو سه بار دروازه تیم رونالدو را باز کرده ولی کریستیانو نتوانسته دروازه مسی و بارسا را باز کند.
تاریخچه رقابت دو ابرستاره در ال کلاسیکو
اما سابقه رقابت جذاب مسی و رونالدو با پیراهن دو غول کلاسیک فوتبال اسپانیا‌، رئال مادرید و بارسلونا، تنها به لیگ قهرمانان خلاصه نمی‌شود و این دو بخش اعظم رقابت شانه به شانه خود را در قالب لالیگا و در مسابقات معروف به ال کلاسیکو انجام داده اند.
لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در یک بازه زمانی 9 ساله یعنی از سال 2009 تا 2018 رویهم رفته 30 بار در ال کلاسیکو با پیراهن تیم‌های خود رئال مادرید و بارسلونا به مصاف هم رفته اند.
در این رقابتها کفه ترازو به نفع مسی سنگینی می کند چه اینکه او 14 بار به پیروزی رسیده درحالیکه رونالدو 8 بار موفق به شکست دادن مسی و یارانش شده است. 8 دیدار دو تیم هم به تساوی رسیده.
در گلهای زده هم برتری با لئو مسی است هر چند بر خلاف تعداد پیروزی ها، این بار فاصله دو ابرستاره بسیار اندک بوده. مسی در این دیدارهای رو در رو 20 بار دروازه رئال مادرید را باز کرده و رونالدو 18 بار موفق به گشودن دروازه بارسا شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/417211/یونتوس---بارسلونا-در-حکم-ال‌کلاسیکوی-جدید
بستن   چاپ