آریا بانو
بلاتکلیفی 10 ماهه شد!
سه شنبه 8 مهر 1399 - 02:00:01
آریا بانو - ایسنا / درحالی که 10 ماه از اتمام دوره ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی می گذرد و در این مدت 2 سرپرست روی کار آمده اند، کماکان خبری از تایید صلاحیت نامزدها با گذشت 80 روز از اتمام دوره ثبت نام آن ها نیست و زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون کاملا نامعلوم است.
ششم آبان‌ماه سال گذشته دوره چهارساله ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی به اتمام رسید، اما با توجه به اینکه 18 آبان‌ماه سال 94 حکم ریاست او به امضای وزیر وقت ورزش و جوانان رسیده بود تا 18 آبان‌ماه 98 به طور قانونی ریاست این فدراسیون را عهده‌دار بود و تا ششم آذرماه سال گذشته که مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از سوی وزیر ورزش و جوانان منصوب شد، به فعالیت خود در این سمت ادامه داد.
7 ماه و 20 روز مدیریت تحت اولین سرپرستی
مهرزاد خلیلیان، در حالی است که مهلت قانونی برای دوره سرپرستی فدراسیون های ورزشی، شش ماه در نظر گرفته شده است، به مدت هفت ماه و 20 روز سکان سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی را عهده دار بود و در نهایت ثبت نام نامزدهای ریاست این فدراسیون از دوم تیرماه سال جاری کلید خورد و تا 15 تیرماه ادامه یافت و در نهایت 14 کاندیدا برای رقابت انتخاباتی در فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت نام کردند.
در کمال تعجب و درحالی که فدراسیون پزشکی ورزشی اسامی کاندیداهای انتخابات را با اتمام مهلت ثبت نام، اعلام نکرد پس از پیگیری های خبرنگار ایسنا مشخص شد که مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، غلامرضا نوروزی، رییس سابق فدراسیون پزشکی ورزشی، امیرحسین براتی، سعید کاظمی، محمد اسد مسجدی، کرم الله علیمرادی، داود آزادبخت، حسن تامینی، ابراهیم عباسی، رضا میرابوطالب، فرزین حلبچی، داود باقری، محمد حسین پورغریب و جمالی عزآبادی به منظور شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت نام کرده‌اند.
26 تیرماه سال جاری بود که وزیر ورزش و جوانان در حکمی محمد اسد مسجدی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب و اعلام کرد: «با توجه به تعهد و تجربه جنابعالی در امور مدیریتی و به استناد اختیارات مندرج در ذیل ماده 10 اساسنامه فدراسیون های ورزشی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب می شوید. شایسته است ضمن انجام امور جاری فدراسیون با هماهنگی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اقدام نمایید. توفیق روز افزون جنابعالی را از درگاه ایزد متعال خواستارم.»
گذشت 70 روز از انتخاب دومین سرپرست
اتفاقی که موجب شد تا مسجدی قید رقابت انتخاباتی را بزند و از حلقه نامزدها خارج شود، سرپرستی او بود. وی تا کنون حدود 70 روز است که در سمت سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی فعالیت می کند.
ساعاتی بعد از انتخاب سرپرست جدید، بنابر اعلام معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مهرزاد خلیلیان به عنوان مشاور این معاونت در مقابله با کرونا و سخنگوی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در ورزش منصوب شد. بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، مهرزاد خلیلیان به دلیل کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا داد و این تصمیم در راستای اجرای عدالت در مورد تمامی کاندیداهای احراز پست فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد.
با این وجود اما پس از این جابجایی، خلیلیان در هیچ یک از جلسات مربوط به ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش که از چندی پیش به صورت مستمر با حضور مسئولان وزارت بهداشت و روسای فدراسیون های ورزشی برگزار می شود، شرکت نکرده و اثری از او به عنوان سخنگوی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در ورزش نیست.
آن هایی که استعفا دادند و ندادند!
نکته قابل اشاره دیگر اینکه هرچند مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست سابق و به دلیل شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا داد و پس از وی نیز یکی دیگر از اعضای هیئت رییسه این فدراسیون به نام حسن تامینی به همین سرنوشت دچار شد، با این وجود اما سعید کاظمی دیگر عضو هیئت رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی کماکان در سمت خود فعالیت می کند و این در حالی است که حضور یک نفر در هیئت رییسه فدراسیون ها، ماهیتا تفاوتی با فعالیت مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست سابق ندارد.
در نهایت اما مهم ترین مسئله، برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون است و تا زمانی که خبری از تایید صلاحیت نامزدها نشود به طور حتم نمی توان در مورد زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهار نظر کرد؛ فدراسیونی که از ششم آذرماه سال گذشته تا کنون مدت 10 ماه است بدون رییس اداره می شود و کماکان مشخص نیست چه زمانی انتخابات آن برگزار خواهد شد!
روزشمار 300 روزه تا المپیک و وظیفه مهم وزارت ورزش
فدراسیون پزشکی ورزشی که در آستانه المپیک وظایف و مسئولیت‌هایش از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود علاوه بر مسائل مختلفی نظیر معاینات اختصاصی ورزشکاران، ارائه مشاوره‌های دوپینگ، سرکشی به اردوی رشته‌های المپیکی، انجام معاینات اسکلتی-عضلانی، تکمیل پرونده‌های سلامت ورزشکاران، معاینات قلب و عروقی، مشاوره‌های تغذیه و معاینات اختصاصی زنان ورزشکار را نیز عهده‌دار است و حال که اعلام می شود المپیک در سال آینده برگزار خواهد شد و روزشمار حدودا 300 روزه آن روند معکوس خود را آغاز کرده است لازم است وزارت ورزش و جوانان هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی اقدام کند تا هرچه سریع‌تر و بهتر بتوان نسبت به رفع دغدغه‌ها و مسائل ورزشکاران المپیکی اقدام کرد و از آشفتگی که ساختار فدراسیون مربوطه را تهدید می‌کند ممانعت به عمل آورد.

http://www.banounews.ir/fa/News/414554/بلاتکلیفی-10-ماهه-شد!
بستن   چاپ