آریا بانو
چالش‌های استقلال در فصل جدید
سه شنبه 8 مهر 1399 - 01:59:55
آریا بانو - میزان / فصل جدید فوتبال بیش از هر چیزی که فکر کنیم نزدیک است، حال آنکه مدیریت باشگاه استقلال همچنان سردرگم و بی‌برنامه نشان می‌دهد.
 با سوت پایان دیدار استقلال و پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا آبی‌پوشان تمام شانس‌های ممکن در این فصل را از دست دادند، چهار شانس (لیگ برتر، جام حذفی، سوپر جام و لیگ قهرمانان آسیا) کسب جامی که، هیچ؛ نتیجه آن در یک سال گذشته بود.
استقلالی ها تمام فرصت‌ها را از دست دادند و هر قدر عملکرد این تیم در فصلی که گذشت را بررسی می‌کنیم چیزی جز حاشیه، و جنجال و قهر و آشتی نمی‌بینیم.
سوت پایان بازی با پاختاکور پایان یک فصل ناکامی مطلق برای آبی‌پوشان بود؛ فصلی که دیگر تمام شد و غیرقابل جبران است و دیگر نباید به آن فکر کرد. اگر مدیران استقلال کمی باهوش باشند باید از این ناکامی‌ها پُلی برای موفقیت در آینده بسازند؛ اتفاقی که در سال‌های اخیر رُخ نداده است و با تغییرات متعدد مدیریتی، مدیران جدید کار را از صفر و با دیدگاه خودشان آغاز کرده‌اند تا نتیجه آن چیزی نزدیک به یک دهه ناکامی و نارضایتی هواداران باشد.
بنظر می‌رسد پرداختن بیش‌از حد به فصل قبل دردی را دوا نخواهد کرد و بهتر است نقشه راهی برای موفقیت در فصل پیش رو طراحی شود، فصلی که خیلی نزدیک‌تر از چیزی است که تصور می‌شود.
چیزی به شروع فصل جدید نمانده و به عبارتی اگر هشتم آبانماه را آغاز احتمالی این رقابت‌ها در نظر بگیریم، استقلالی‌ها کمتر از یک ماه برای بازسازی و ترمیم تیم خود فرصت دارند.
ذکر چند نکته در این بین خالی از لطف نیست تا با بررسی دقیق‌تر نیازهای استقلال، بتوان نقشه راهی مناسب برای موفقیت این تیم در فصل آینده طراحی کرد.
*بلاتکلیفی نیمکت
نیمکت آبی‌پوشان یکی از بدترین دوران خود را در فصل گذشته سپری کرد و سه مربی مختلف را به خود دید. فصل با استراماچونی شروع شد، در ادامه فرهاد مجیدی تیم را هدایت کرد و در نهایت فصل با نامجومطلق به پایان رسید.
بعد از ناکامی نامجومطلق در آسیا بعید بنظر می‌رسد کمتر هوادارای راضی به ادامه فعالیت هافبک تکنیکی سال‌های نه چندان دور استقلال باشد.
بلاتکلیفی نیمکت آبی‌پوشان به آزاردهنده‌ترین خبر این روزها برای هواداران تبدیل شده است. از نمایش‌های مجازی برای بازگرداندن استراماچونی گرفته تا بازی با اسم الکس نوری.
در حالی‌که گفته می‌شد مذاکرات با نوری به مراحل پایانی رسیده و بعد از لیگ قهرمانان نام او به عنوان سرمربی جدید استقلال مطرح خواهد شد، اما ظاهراً خبری از این اتفاق نیست و حتی بعید نیست مطرح کردن نام نوری هم یک بازی برای سرگرم‌کردن هواداران بوده باشد. به گونه‌ای که اخیراً برخی از رسانه‌ای نزدیک به مدیران و اعضای هیئت مدیره باشگاه از گزینه‌هایی داخلی برای هدایت آبی‌پوشان در فصل آینده و حتی بازگشت فرهاد مجیدی به نیمکت خبر می‌دهند؛ اتفاقی که بدون شک نمی‌تواند خوشایند هواداران باشد.
*تعیین وضعیت مالی و پرداخت مطالبات خارجی‌ها
موضوع دومی که مدیریت باشگاه استقلال باید ورودی جدی به آن داشته باشد بحث بدهی‌ها به بازیکنان و مربیان خارجی است. مدیریت استقلال باید هرچه زودتر ابتدا تکلیف بدهی وینفرد شفر را مشخص کند تا پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه باز شود تا بتوانند قرارداد بازیکنان جدید را ثبت کنند و بلافاصله به دنبال حل و فصل پرونده استراماچونی باشند که به نظر می‌رسد تهدیدی به مراتب جدی‌تر از سایر پرونده‌های باشگاه باشد.
*تعیین تکلیف اعضای هیئت مدیره و یک دست شدن آنها
یکی از مواردی که استقلال را در فصلی که گذشته شدیداً آزار داد چند صدایی و یارکشی در بین اعضای هیئت مدیره بود که باعث شده بود تصمیمات گرفته شده از اعتبار و صلابت لازم برخوردار نباشد؛ دقیقا مانند آنچه در ماجرای استراماچونی و پس از آن تعیین سرمربی جدید رخ داد.
بنظر می‌رسد وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی این تیم باید گامی مثبت و مؤثر در این مسیر بردارد تا حداقل شاهد هیئت مدیره‌ای یکدست در این باشگاه پرهوادار باشیم.
*هدف‌گذاری برای آینده
و در نهایت تدوین نقشه راه و هدفگذاری برای آینده.
مدیران استقلال باید این مطلب را برای هوادار به صورت شفاف اعلام کنند که چه هدف‌گذاری برای آینده در نظر گرفته‌اند و بگونه‌ای نباشد که منت نایب قهرمانی در لیگ و جام حذفی را بر سر هواداران استقلال بگذارند. اگر قرار باشد تیمی مانند استقلال برای کسب نتیجه‌ای به غیر از کسب جام در یک فصل به میدان برود نتیجه‌ای به غیر از نارضایتی هوادار را به دنبال نخواهد داشت.
مدیریت باید مشخص کند آیا این هواداران و این تیم لیاقت کسب حداقل یک جام را در طول یک فصل دارند یا نه.
اگر قرار باشد در انتهای فصل آینده، مانند آنچه در این فصل شاهد آن بودیم برای تیم و هوادارانش رقم بخورد، شاید بهتر باشد مدیران این باشگاه از همین فردا با یک خداحافظی دسته جمعی همه را خوشحال کنند و بیش از این هواداران را آزار ندهند تا تکلیف مشخص باشد؛ چرا که این تیم بدون هیئت مدیره هم همین نتایج را کسب خواهد کرد و چه بسا بهتر از این نتایج را، بدور از حواشی.

http://www.banounews.ir/fa/News/414552/چالش‌های-استقلال-در-فصل-جدید
بستن   چاپ