آریا بانو
«علمدار» با روایتگری پرویز پرستویی در اربعین‌ تمدید شد
دوشنبه 7 مهر 1399 - 21:08:10
آریا بانو - ایرنا /موسیقی‌نمایش «علمدار» همزمان با اربعین حسینی (16 و 17 مهر) به روایتگری «پرویز پرستویی»، هنرمند نام‌آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون در تالار وحدت اجرا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، موسیقی نمایش علمدار به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی و با همراهی ارکستر سمفونیک تهران ساخته پوریا خادم و به رهبری بردیا کیارس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آتی 16 و 17 مهر همزمان با ایام اربعین حسینی از ساعت 18 اجرا خواهد شد. علاقه‌مندان می توانند از طریق اپلیکیشن روبیکا در کانال علمدار در این رویداد فرهنگی و خیریه مشارکت کنند.
پیش از این داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان، هادی حجازی و پرویز پرستویی روایتگران افتخاری اولین دوره اجرا در کنار دیگر عوامل؛ شامل آهنگساز: پوریا خادم
رهبر ارکستر: بردیا کیارس، نویسنده: محمد رضا کوهستانی، طراح حرکت: علی براتی، طراح نور: مرتضی نجفی، طراحان صدا: سروش محمدی و نوید شیخ، طراح لباس: مژگان عیوضی، ویدئو آرت: پژمان زهاب با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند تجربی بودند.
موسیقی‌نمایش علمدار با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و موسسه خیریه خادمین علی ابن ابیطالب (ع)، تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی از اول مهر در تالار وحدت به روی صحنه رفته است و دیشب (یکشنبه 6 مهر) آخرین اجرای خود را به روی صحنه خواهد برد.
علمدار نوشته محمد رضا کوهستانی است که با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و خوانندگی پوریا اخواص و آهنگسازی پوریا خادم و طراحی حرکت علی براتی با اهداف خیرخواهانه با تماشاگران محدود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به صورت آنلاین (برخط) با روایت افتخاری هنرمندان از ساعت 21 در تالار وحدت اجرا می شود و کلیه درآمدهای آن از طریق موسسه خیریه خادمین علی ابن ابیطالب (ع) صرف امور خیریه در مناطق محروم کشور به ویژه مناطق محروم روستایی و محلات کم بضاعت شهری در استان سیستان و بلوچستان می‌شود.
در این رویداد 72 نوازنده به رهبری بردیا کیارس گروه بازیگران علمدار را همراهی کردند و هر شب هنرمندانی نظیر مهدی سلطانی، فرهد قائمیان، داریوش ارجمند، پرویز پرستویی، هادی حجازی فر و حسین پاکدل روایتگری داستان علمدار را برعهده داشتند.

http://www.banounews.ir/fa/News/414391/«علمدار»-با-روایتگری-پرویز-پرستویی-در-اربعین‌-تمدید-شد
بستن   چاپ