آریا بانو
داستان 8 تصویر از روزهای جنگ
يکشنبه 6 مهر 1399 - 19:54:49
آریا بانو - تسنیم / رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس نه تنها در جهاد اصغر از یکدیگر پیشی می‌گرفتند بلکه سبقت‌جویان جهاد اکبر هم بودند و این واقعیت بزرگ که عموما از نظرها پوشیده مانده از دید عکاسان دوران دفاع مقدس پوشیده نبود. عکس‌های زیادی از آن دوران بر این واقعیت حکایت می‌کنند که بخشی از آن‌ها را در زیر می‌بینید؛‌ در کنار آن‌ها عکس‌های دیگری در ارتباط با دفاع مقدس هم دیده می‌شود؛

آریا بانو

آریا بانو

منطقه عمومی خرمشهر (شلمچه) دی‌ماه 1365. «قاسم عیوضی»، «جعفر لشکری» را که در عملیات کربلای 5 مجروح شد بر دوش خود به اورژانس رساند اما در بازگشت بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. عکاس: محمود بدرفر.

آریا بانو

آریا بانو

منطقه عمومی خرمشهر (شلمچه)، بهمن ماه 1365. «علی عظیمی» اهل روستای مهاجران که در عملیات «کربلای 5» شیمیایی شد، به نماز ایستاده است. شهید «صادق آرتیمانی» نیز در پایین تصویر دیده می‌شود. عکاس: محمود بدرفر.

آریا بانو

ایلام، منطقه عملیاتی والفجر 5 (چنگوله)، بهمن ماه 1362. سلاح‌های غنیمتی. چنگوله شهر کوچکی در 45 کیلومتری مهران واقع در نوار مرزی است. عکاس: امیر روشنایی.

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

اسلام آباد غرب، چهار زبر، اردوگاه شهید محمود شهبازی؛ شهریور 1363. وداع «مهدی تیموری» رزمنده گردان 155 حضرت علی اصغر(ع) از تیپ 32 انصار الحسین(ع) پیش از رفتن به عملیات عاشورا در منطقه عملیاتی میمک.عکاس: امیر روشنایی.

http://www.banounews.ir/fa/News/413382/داستان-8-تصویر-از-روزهای-جنگ
بستن   چاپ