آریا بانو
میز اردور/ چیپس سرکه ای؛ میان وعده ای جذاب برای بچه ها
شنبه 5 مهر 1399 - 14:12:28
آریا بانو - بیتوته / چی لازم دارم:
سیب زمینی 2 عدد
سرکه 3 قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق غذاخوری
بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
یخ به مقدار لازم
آب به مقدار لازم
چطور بپزم:
سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت لایه های خیلی نازک برش بزنید می توانید از رنده مخصوص چیپس کردن یا از پوست کن استفاده کنید تا برش های خیلی نازک و یکدستی را داشته باشید.
سپس سرکه، نمک، بکینگ پودر و آب را در یک ظرف گود بریزید و به هم بزنید تا نمک و بکینگ پودر خوب مخلوط شوند یخ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا آب یخ شود. و بعد سیب زمینی ها را به آن اضافه کنید. آب باید روی کل سیب زمینی ها را بگیرد.
سیب زمینی ها را به مدت 1 تا 2 ساعت در مخلوط سرکه و نمک بخوابانید، سپس آبکش کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. (به هیچ عنوان هنگام آبکش کردن روی سیب زمینی ها آب نریزید و گرنه طعم و مزه آن به کلی از بین می رود). سیب زمینی ها را روی یک دستمال بچینید تا آب آن کاملا از بین برود و خشک شوند.
در یک ظرف گود مقدار زیادی روغن بریزید و اجازه بدهید با حرارت ملایم داغ شود، سپس حرارت را متوسط رو به زیاد کنید و سیب زمینی ها را داخل روغن بریزید تا سرخ شوند. این کار را در چند مرحله انجام بدهید زیرا سیب زمینی ها نباید روی هم قرار بگیرند.
نگذارید سیب زمینی ها طلایی شوند در حدی که سرخ و خشک شوند کافی است.
سیب زمینی ها را از روغن خارج کنید و سبدی قرار بدهید تا روغن اضافی آن خارج شود. دقت کنید که سیب زمینی سرخ کرده را روی هم نریزید زیرا نرم می شوند و دیگر از چیپس ترد خبری نخواهد بود.
چیپس سرکه ای خانگی شما آماده است؛ می توانید با توجه به سلیقه خود به آن موسیر یا سبزی خشک هم بزنید و نوش جان کنید.
 اگر ورقه های سیب زمینی نازک خرد نشوند چیپس ترد شما ترد نخواد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/411538/میز-اردور--چیپس-سرکه-ای؛-میان-وعده-ای-جذاب-برای-بچه-ها
بستن   چاپ