آریا بانو
تغییر بزرگ آبی
جمعه 4 مهر 1399 - 16:34:58
آریا بانو - آخرین خبر / استقلال برای بازی برابر پاختاکور تا حدود زیادی خلع سلاح شده است. آنها در این دیدار مهم باید بدون دو مدافع رونده و کلاسیک شان وارد زمین شوند و بی تردید برابر تیم چغر ازبک به مشکل خواهند خورد.
به گزارش فوتبالی، غیبت وریا غفوری به دلیل مصدومیت و هروویه میلیچ به دلیل محرومیت، قطعی است و شاید روزبه چشمی هم درنهایت موفق به گرفتن نمره قبولی در تست های پزشکی نشود و این بازی را از دست بدهد. 
* سمت راست
وریا غفوری با مشکل جدی کشیدگی همسترینگ روبرو شده و به طور قطع بازی برابر پاختاکور را از دست می دهد. مشکل کاپیتان اما جدی است و به احتمال فراوان، استقلال تا زمانی که در قطر حضور دارد باید بدون شماره 21 ادامه بدهد. استقلال برای جانشینی او، 3 مهره در فهرستش دارد که روی هم به اندازه یک سوم غفوری هم توان بازی ندارند. 
 علی دشتی از روزی که پیراهن استقلال را پوشید، به نوعی سردرگمی مواجه شد که تنها با خروج از پیراهن آبی احتمال مداوا دارد. به همین دلیل هم شماره 9 در تصمیمی عجیب، اردوی استقلال را ترک کرد و به ایران برگشت تا کارهای فسخ قرارداد و پیوستن به تیم جدیدش را انجام دهد. 
 آرش داجلیری در چند بازی توسط فرهاد مجیدی به کار گرفته شد ولی جوانی و کمبود تجربه باعث می شود رویش حساب چندانی نشود. درست مثل امیرحسین کارگر؛ بازیکنی که مجیدی مدعی بود حتی بهتر از محمدرضا حسینی است ولی خودش حاضر نشد به او بازی بدهد. 
 درنهایت محمد دانشگر که جانشین اصلی غفوری است. با دانشگر (البته اگر در روز خوبش باشد)، قدرت دفاعی استقلال بالا می رود ولی توان هجومی تیم، عبور از بازیکنان حریف در دو چهارم میانی زمین و حرکات مورب به سمت محوطه جریمه رقیب، تقریبا به صفر متمایل می شود. 
 اگر استقلال و مدیران این تیم قدری بیشتر حواس شان را جمع می کردند، احمد موسوی تازه وارد دقیقا به درد چنین روزهایی می خورد ولی امان از پنجره استقلال که در این چند فصل اخیر، بیشتر بسته بوده تا باز! 
* سمت چپ
 هروویه میلیچ تا حدود زیادی توانسته به سمت چپ استقلال، تعادل لازم را ببخشد. او اما به دلیل دریافت دو کارت زرد در 2 بازی استقلال، دیدار با پاختاکور را از دست داده است.
 در غیاب او، استقلال چاره ای ندارد جز استفاده از میلاد زکی پور که حالا حتی از کنترل توپ و حرکت روی یک خط صاف و مستقیم هم عاجز است درست مثل سانتر کردن و دریبل زدن و سایر کارهایی که یک فوتبالیست باید بلد باشد. با توجه به قدرت بازی هافبک راست پاختاکور (که در بازی با شهر خودرو دیدیم)، استقلال با این میلاد زکی پور حواس پرت در سمت چپ زمین دچار مشکل می شود. 
* پیشنهاد
 نوع بازی پاختاکور و اصرار این تیم به دور زدن مدافعان کناری و ارسال از جناحین، کپی باکیفیتی از حربه های بازی سپاهان امیر قلعه نویی است. استقلال در جام حذفی برابر سپاهان با یک ترکیب جالب (که دیگر هیچگاه تکرار نشد)، توانست تاکتیک حریف را از بین ببرد. اگر سیاوش یزدانی توان بازی داشته باشد (او از زمان پیوستن به استقلال، بیشتر در حالت افقی مصدومیت بوده تا عمودی بازی کردن)، می توان با حضور او و چشمی در مرکز خط دفاعی و بازی دادن به غلامی در چپ و دانشگر در راست، توان دفاعی تیم را به بالاترین حد ممکن رساند. غلامی در سمت چپ، عیار بالاتری نسبت به زکی پور (و حتی میلیچ) دارد و با یزدانی، میانگین قدی استقلال در درون محوطه جریمه بالاتر می رود. 
* پشیمانی
 در صورت ادامه مصدومیت یزدانی، کادر فنی استقلال نباید با وارد کردن فرشید باقری به ترکیب اصلی، تیم دفاعی را با غلامی در چپ، دانشگر در راست و باقری و چشمی در مرکز تشکیل بدهند. فرشید باقری مدتهاست در حضیض دوران بازی اش قرار داد و کسی یادش نیست آخرین پاس صحیح شماره 14 کی بود. با توجه به قدرت پایین او در یارگیری (نمونه اش در دربی جام حذفی و صحنه گل دوم یا گل الشرطه) و اضافه شدن سریع ماشاریپوف در ضربات ایستگاهی و ارسال از جناحین، بازی دادن به شماره 14 در قلب خط دفاع، پشیمانی زیادی به بار می آورد. 

http://www.banounews.ir/fa/News/410964/تغییر-بزرگ-آبی
بستن   چاپ