آریا بانو
چطور درد انگشت‌های دست‌مان را آرام کنیم؟
سه شنبه 1 مهر 1399 - 21:20:58
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / یک کارشناس کار درمانی درباره علت احساس درد در انگشتان دست و راه‌های درمان این عارضه توضیحاتی داد.
محمود محمودیان، کارشناس کار درمانی اظهار کرد: وجود درد و ناراحتی در انگشت‌های دست گاهی فرد را از انجام کارهای عادی روزانه خود ناتوان می‌کند. حس درد و ناراحتی در انگشت‌های دست، علل متعددی دارد و افراد نباید به سادگی از کنار آن عبور کنند.
او افزود: وارد شدن ضربه به دست‌ها علاوه بر آسیب هایی که به جا می‌گذارد، گاهی فرد را در بکارگیری از دست خود عاجز می‌کند. پایان دادن به درد و ناتوانی این عضو از بدن، مستلزم رعایت نکات خود مراقبتی است.
کارشناس کار درمانی ادامه داد: در واقع بالا رفتن سن یکی از علل حس درد در ناحیه انگشت‌های دست است، علاوه بر این، نوع شغل و مدل کاری که فرد انجام می‌دهد نیز جزو عوامل ایجاد و یا تشدید حس درد در ناحیه انگشتان دست است.
محمودیان بیان کرد: حداقل کاری که در کاهش و تسکین درد انگشت می‌توان انجام داد، بستن و ثابت نگه داشتن انگشت با دو عدد چوب بستنی ساده به صورت آتل خانگی است که علاوه بر کم هزینه بودن، درد را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.
او گفت: اگر در ناحیه انگشت حس درد شدیدی دارید، می‌توانید از یخ و یا قرص مسکن‌ البته با تجویز پزشک استفاده کنید.
کارشناس کار درمانی افزود: در استفاده از یخ برای تسکین درد انگشت باید در فاصله زمانی 20 دقیقه و در هر بار 2 الی 3 دقیقه یک بسته یخ کوچک را روی انگشت آسیب دیده قرار داده و به این شکل درد انگشت را کاهش دهید.
محمودیان ادامه داد: اگر به طور همزمان انگشت اشاره دست چپ درد داشت و متورم بود، باید به پزشک مراجعه کرد. علت بروز چنین دردی باید توسط پزشک شناسایی شده تا فرد تحت درمان قرار بگیرد.

آریا بانو


او بیان کرد: پزشکان متخصص در حوزه کار درمانی در ابتدا پس از شناسایی و مرور شغل فرد مبتلا، نسخه‌ای برای او تجویز کرده و حتی در مواردی او را از انجام بسیاری از کارها، حداقل در بازه زمانی کوتاه منع می‌کنند.
کارشناس کار درمانی با تاکید بر ضرورت خود مراقبتی افرادی که بیشتر از سایرین کارهای دستی نظیر تایپ کردن انجام می‌دهند، گفت: افراد نباید بیش از میزان تحمل اندامی مانند دست‌ها از آن‌ها کار بکشند و باید مراقب سلامتی خود باشند.

http://www.banounews.ir/fa/News/409097/چطور-درد-انگشت‌های-دست‌مان-را-آرام-کنیم؟
بستن   چاپ